شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱

تئاتری‌ها برای دیدار با معاون اول رییس جمهور مکاتبه می‌کنند

جهانگیری

ایسنا: علی‌اصغر دشتی گفت: امیدواریم به زودی مکاتباتی برای دیدار با آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری انجام دهیم.

این کارگردان تئاتر و عضو هیأت مدیره خانه تئاتر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، توضیحاتی درباره پیگیری طرح ملی گسترش فضاهای تئاتری ارائه کرد و افزود: از طرقیق معاونت هنری درخواست شفاهی برای دیدار با آقای جهانگیری داشته‌ایم و پیگیریم تا ببینیم از چه راهی می‌توانیم ایشان را ببینیم و این طرح را برایشان تشریح کنیم.

دشتی در این گفت‌وگو ضمن ارایه توضیح و اصلاح خبری که روز گذشته 20 تیر ماه درباره بازتاب گفتگوی این هنرمند، منتشر شد، یادآور شد: ما هنوز با دفتر آقای جهانگیری مکاتبه نکرده‌ایم و من در برنامه شبکه خبر اعلام کردم که از همین برنامه از آقای جهانگیری تقاضای وقت ملاقات می‌کنیم، البته امیدواریم به زودی مکاتباتی در این زمینه انجام بدهیم.

عضو هیات مدیره کانون کارگردانان خانه تئاتر درباره لزوم دیدار با جهانگیری توضیح داد: از آنجا که این طرح بسیار کلان است و اجرایی‌ شدنش فقط در حوزه اختیارات وزارت ارشاد نیست، تصمیم داریم با معاون اول رئیس جمهوری دیدار کنیم چون این طرح به همه وزارت‌خانه‌ها مربوط می‌شود.

به گفته سرپرست گروه تئاتر«دن کیشوت» این طرح به عنوان مساله مشترک میان دولت و هنرمندان، در خانه تئاتر مطرح شد.

دشتی اضافه کرد: به مناسبت سال فرهنگ و اقتصاد، طرح گسترش فضا را تصویب کردیم که شامل چهار فاز است و در حال حاضر به عنوان طرحی ملی به تصویب خانه تئاتر و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده است.

این مدرس تئاتر از تشکیل کارگروه اجرای این طرح خبر و درباره فازهای مختلف آن توضیح داد: اجرای این طرح به مدت چهار سال زمان می‌برد؛ فاز اول آن شناسایی سالن‌های دیگر نهادهاست ‌، فاز دوم شامل ساخت و ساز سالن‌های پرتابل در سراسر کشور است و فاز سوم ساخت و ساز سالن‌های کوچک و ارزان قیمت را در بر می‌گیرد و در آخرین مرحله یعنی فاز چهارم، ساخت مجموعه‌های تئاتری را پیگیری می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.