یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰

حبیب الله بهمنی در گفتگو با سینماپرس:

راه حل مشکل فلسطین وحدت مسلمانان است/ ایکاش فیلمسازان انرژی خود را صرف آگاهی بخشی به جهان اسلام کنند

حبیب الله بهمنی

سینماپرس: حبیب الله بهمنی کارگردان سینما صبح امروز با بیان اینکه تولیداتمان در مورد غزه به انگشتان یکدست هم نمی رسد گفت: ای کاش انرژی که برای جشنواره های گوناگون خارجی و جایزه گرفتن صرف می کردیم، صرف تولید چند فیلم خوب در زمینه غزه و آگاهی بخشی بیشتر جهان اسلام می کردیم.

 این کارگردان سینما  در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس پیرامون مسائلی که این روزها در غزه در حال رخ دادن است اظهار داشت: اگر مروری اجمالی بر تاریخ چند ساله اخیر داشته باشیم ، همواره با فرار رسیدن ماه مبارک رمضان این تجاوزهای بی رحمانه اتفاق می افتد و می توان گفت این مسئله امروز و دیروز فلسطین نیست بلکه این تجاوز بی رحمانه پیشینه تاریخی دارد.

وی گفت: ۵۰ سال گذشته با اشغال فلسطین این حرکت متجاوزانه آغاز شد و حالا حل این مسئله چیزی نیست که با یک جمع محدودی بتوانند مشکل را حل کنند بلکه حل این مسئله نیازمند وحدت و انسجام اسلامی است. 

بهمنی تصریح کرد: امام راحل  پیرامون این مسئله حرف خوبی عنوان کردند و  فرمودند اگر هر مسلمانی یک سطل آب در سرزمینهای اشغالی بریزد اسرائیل را آب خواهد برد.

وی گفت: کلمات خیلی ساده است و اگر جهان اسلام نیازمند درک و وحدت اسلامی باشد واقعا اسرائیل را با همان سطل های آب غرق خواهد کرد و اثری از این متجاوزان صهیونیست باقی نخواهد ماند.

کارگردان «شب کایت ها» تصریح کرد: جهان اسلام نیازمند آگاهی در این زمینه است که این وظیف رسانه هایی چون سینما و تلویزیون است اما بر اساس شواهد موجود این مسئله در بخش فرهنگ و هنر متاسفانه نمود زیادی پیدا نکرده است و هر چه تلاش در این زمینه داشتیم شکل بین المللی به خود نگرفته است. اگرچه شاهد تولیدات جسته و گریخته در این زمینه بوده ایم اما متاسفانه تولیدات ما به اندازه انگشتان یکدست هم نمی رسد.

کارگردان «سیب و سلما» در ادامه افزود: به طور نمونه فیلم های «بازمانده» ساخته زنده یاد سیف الله داد یا فیلم سینمایی «۳۳ روز» ساخته جمال شورجه و ... در این زمینه ساخته شده و خود من هم در این زمینه تلاش هایی را داشته ام اما به نظر من این تلاش ها به هیچ وجه کافی نیست و نیازمند یک انسجام و همبستگی ملی در این زمینه هستیم.

بهمنی تصریح کرد: ای کاش در جهت متعهد شدن جهان اسلام گام هایی بهتری را بر می داشتیم در این صورت بعد از گذشت ۳۰ سال افکار عمومی جهان اسلام آنقدر آمادگی داشتند تا رژیم صهیونیستی جرات نکند دست به تعارض بزند و آمریکا هم به صورت وقیحانه پشتیبان آن باشد و مجامع حقوق بشری نیز با دیدن این جنایات خم به ابرو نیاورند و جهان استکبار دست به دست هم دهند و این جنایت را پشتیبانی کنند.

وی گفت: این تأسف بار است که به محض آغار حملات ددمنشانه صهیونیست ها به فکر تولید فیلم بیافتیم و بعد از اتمام آن مجددا هر یک از فیلمسازان به کار خویش مشغول شوند و با فراموشی این فجایع هدف اصلی که مبارزه با رژیم اشغالگر قدس است را از یاد ببرند.

بهمنی اظهار داشت: تاکید رهبر انقلاب مبنی بر حفظ نیروهای مومن و ارزشی در عرصه های مختلف برای چنین روزهایی است چرا که بسیاری از سینماگران خواسته و یا ناخواسته اینگونه مسائل حساس بین المللی از دغدغه هایشان بحساب نمی آید.

    

  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.