شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶

در پی اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه

معیری: نیازمند سازمان ملل پویا هستیم/ خرد جامعه جهانی می‌تواند مانع از ادامه فجایع در فلسطین شود

محمد ابراهیم معیری

سینماپرس: محمد ابراهیم معیری کارگردان سینما صبح امروز با بیان اینکه سازمان ملل یا شورای امنیت پویا می خواهیم که بتوانند مسائل و ساختارهای نوینی را ایجاد کنند و نظم ببخشند گفت: خرد جامعه جهانی می تواند راههای مناسبی را برای بشر ترسیم کند تا صلح و راستی جایگزین زشتی ها در مناطق بحران زده جهان شود.

وی در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد حس خود از این روزهای غزه اظهار داشت: متاسفانه یکی از مختصات حاکم بر دنیای امروز ظلم است که با اشکال مختلف خود را نشان می دهد و ساختارهای فعلی دنیا به هیچ وجه مانع این ظلم های فاجعه بار نیست. 

کارگردان «کتونی سفید» تصریح کرد: به نظر می رسد هر چه به سمت آینده به پیش می رویم با توجه به پیچیدگی ها لازم است که ساختارهای پیشگیرانه دنیا دچار تغییر و تحولات بنیادین شوند. به این ترتیب است که فرهنگ انسانی بشر معاصر می تواند با ایجاد ساختارهای نوین با انواع ظلم های جهان مبارزه کند.

معیری یادآور شد: با اتفاقاتی که در برخی کشورهای دنیا در حال رخ دادن است، می بینیم که متاسفانه رحمی به انسان ها ندارند و در این میان کودکان قربانیان معصوم این رویدادها هستند. اقلیتی با انواع فشارها همواره سعی دارند به منافع خود دست یابند و دیگران را متحمل این فشارها می کنند.

این کارگردان سینما در مورد راهکار این قضیه گفت: در نهایت وجود یک سازمان ملل پویا و یا ابزارهای منطقه ای پویا ضروری است که بتوانند مسیرهایی جدیدی را برای پیشگیری‌های جدید سازماندهی کنند و با یکسری تمهیدات و ابزارها به مبارزه با آن ها بپردازند.

کارگردان «گلوگاه» ادامه داد:  در حال حاضر در غزه اتفاقات و فجایعی رخ می دهد که قلب میلیون ها انسان  را آزرده خاطر می سازد. اما همان طور که عرض کردم نیازمند ساختارهایی نوین برای مبارزه با ظلم هستیم که متاسفانه این ساختارهای فعلی موثر نیستند.

وی گفت: در مورد غزه در سالهای گذشته واقعه ای رخ داد و کشتی آزادی از ترکیه برای کمک رسانی به مردم حرکت کرد، این کار جهانی با حمله نظامیان در نهایت به ثمر ننشست، اما در نهایت کار ارزشمندی بود. جهان امروز، جهان خلاقیت است و با زمان جنگ های جهانی اول و دوم فرق می کند. مردم دنیا می توانند با طراحی های فرهنگی ، اقتصادی و یا با حضور فیزیکی به کمک مردم غزه بشتابند.

 

برچسب‌ها

نظرات

  • سعید مهرپور ۱۳۹۳/۰۴/۲۸ - ۱۳:۳۹
    0 0
    خیلی خوبه که به اخبار ارزشی بها میدهید

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.