دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۴

در پی اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه

سربخش: سینما در دشمن شناسی و آگاهی بخشی به مردم سهم زیادی دارد/ محکومیت های مقطعی چیزی را حل نمی‌کند

علیرضا سربخش*

سینماپرس: علیرضا سربخش جانباز روشندل و کارشناس فرهنگی صبح امروز در مورد این روزهای غزه گفت: سینما در مقوله دشمن شناسی برای ملت ایران می تواند سهم بسزایی را ایفا کند و شایسته است که سینماگران فهیم ایرانی به این مهم بیشتر بپردازند و به مبارزه با استکبار و صهیونیسم توجه خاصی داشته باشند.

وی در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: همان طور که جوانان ما این روزها درگیر تماشای فوتبال های جام جهانی  هستند، باید همواره متوجه باشند که  چه جنایات و فجایعی در غزه  در حال رخ دادن است  و سعی کنیم که با هویت مندی  و انسانیت  خود هر چه در توان داریم برای آن ها انجام دهیم.

سربخش توضیح داد: این فجایع اخیر با صدور بیانیه و محکوم کردن های مقطعی حل نمی شود، بهترین کاری که هنرمندان می توانند انجام دهند این است که تنها فیلم های ضد صهیونیستی و ضد آمریکایی بسازند و زمینه آگاهی همگان را نسبت به جنایات این دشمنان فراهم کنند.

وی گفت: فیلمنامه نویسان نیز باید توجه ویژه ای به این مقوله داشته باشند و لحظه ای نباید از نگارش فیلمنامه و تولید فیلم علیه دسایس و توطئه های آمریکا و انگلیس غافل شد.

این کارشناس فرهنگی پیشنهاد کرد: شایسته است در کنار برگزاری جشنواره هایی چون فیلم فجر که سالیانه برگزار می شود ، تولیداتی که علیه استکبار و صهیونیسم در جهان ساخته شده را به نمایش بگذاریم، این کار سبب می شود که هم با دیگر تولیدات سینمایی در خصوص استکبار ستیزی آشنا شویم و همین که این تولیدات سبب می شود فیلمسازان بیش از پیش به ساختن فیلم هایی در این ارتباط ترغیب شوند.

وی تأکید کرد: نباید فراموش کرد که هنرمندان در این زمینه نقش سنگینی دارند و با ساخت آثار متنوع و  متعدد در این زمینه کودکان و بزرگسالان را آگاهی می بخشند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.