سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵

اختصاصی سینماپرس

قطعه شعر رسول نجفیان در وصف این روزهای مردم غزه/ «ای خدا برس به فریادشون...»

رسول نجفیان *

سینماپرس: رسول نجفیان بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون کشورمان قطعه شعری را در وصف این روزهای مردم غزه سرود.

وی در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد حس خود نسبت به این روزهای غزه گفت: حوادث این روزهای غزه بسیار بسیار وحشتناک و تلخ است و من به جای سخنرانی  قطعه شعری را در وصف این روزهای مردم غزه سروده ام که خدمتتان تقدیم می کنم.

وی گفت: به نظر من این قطعه شعر از هر پیامی بهتر است.

بنابراین گزارش، متن قطعه شعر رسول نجفیان با گویش محلی به شرح زیر است:

«وقتی که نشست فلسطین به خون/ غزه سراسر همه شد ویرون/ هیچ کدوم از اون شاه های عرب/ فلسطینی های هزار و یک شب با همه اون بر و بیاتون/ ادعاهاتون/ خدا یا برس به فریادشون/ از دست ظلم این نسل شیطون/ غاصبون دون/ گرفتن بارون روی سراشون/ موشک/ راکد و بمب شد افطارشون/ زن ها/ بچه ها/  پیر و جوون/ اون کبوترها /شاخه زیتون/ همه غرقه خون، همه غرقه خون/ ای خدا برس به فریادشون/ از دست ظلم این نسل شیطون».

برچسب‌ها

نظرات

  • مریم محمدی ۱۳۹۳/۰۵/۰۱ - ۱۱:۲۴
    0 0
    ترانه ای برای غزه از استاد فرامرز عرب عامری خوندم که خیلی آشفتم کرد. در آتش جهل جهان یک نسل خاکستر شده این قصه ی امروز نیست دیگر ملال آور شده از هر کران خون می چکد از چشم زیتون می چکد یک دشت لیلایی شده از بس که مجنون می چکد از کودکان بی گناه از اشک واز اندوه وآه تا کی دل ما خون شود از مردمی بی تکیه گاه بیت المقدس شاهد این ظلم بی اندازه باش ای داغ مانده برجهان تا عمر داری تازه باش مبهوتم از این خفته گان در خواب خویش آشفتگان بی عرضه گان کوردل از حرف حق ناگفتگان این ظلمتی یک جانبست این جنگ اصلا جنگ نیست در روبروی تیر وتانک جایی برای سنگ نیست استاد فرامرز عرب عامری

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.