پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱

حضور بازیگران انگلیسی در یک فیلم ایرانی

حسین شهابی«مترجم» را پس از دریافت پروانه ساخت مهر ماه در انگلیس جلوی دوربین می‌برد/ از فروش «حراج» راضی‌ام

حسین شهابی*

سینماپرس: حسین شهابی کارگردان سینما صبح امروز از کلید خوردن فیلم سینمایی «مترجم» به تهیه کنندگی موسسه «آرت پیکچرز لندن» از مهر ماه در انگلیس خبر داد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس گفت: اگر همه چیز طبق برنامه ریزی های قبلی پیش برود ، روز اول مهر ماه فیلم سینمایی «مترجم» را در فرودگاه شهر لندن کلید خواهیم زد.

وی افزود: فیلمنامه «مترجم»  هنوز نهایی نشده و همه چیز بنا به مجوز شرکت تولید کننده در آن سوی مرزها پیش خواهد رفت.

شهابی  در خصوص عوامل فیلم سینمایی «مترجم» نیز گفت: ۶ تن از بازیگران این فیلم از چهره های شناخته شده سینمای ایران هستند که هنوز با آن ها به قطعیت لازم نرسیده ایم البته  با ۲ تن از آنها صحبتهای مقدماتی و توافقات اولیه انجام شده که بنا به درخواست کمپانی تولید کننده نمی توانیم اسامی آن ها را رسانه ای کنیم.

وی افزود: اغلب عوامل فنی فیلم نیز از افراد شناخته شده و مطرح سینمای ایران خواهند بود، البته در این فیلم بسیاری از بازیگران سینمای انگلستان نیز با ما همکاری خواهند داشت.

برپایه این گزارش، «مترجم» درباره خانم جوان ایرانی است که به لندن می‌رود و تصمیم می گیرد تا زمان اقامت کار ترجمه را برای یک شرکت اینترنتی انگلیسی انجام دهد، در ارتباطات اینترنتی که او با کاربران ایرانی دارد متوجه می‌شود در کشور خودش بیشتر به حضورش نیاز دارند. بهانه این سفر که نامزد گمشده‌اش بوده موجب بروز برخی اتفاقات می‌شود…

شهابی در ادامه به لوکیشن های این فیلم اشاره کرد و  افزود: اکران و افتتاحیه «حراج» و سایر کارهای این فیلم کار ما را به تاخیر انداخته است اما من اخیرا دریک سفر چند روزه به شهر لندن از چند لوکیشن دیدن کرده ام و اکنون گروهی را به انگلیس و فرانسه فرستاده ایم که به طور دقیق عکس و فیلم تهیه کنند  تا ما با یک برنامه ریزی دقیق و منسجم بتوانیم ظرف حدود ۵۴ روز تا دو ماه فیلمبرداری این فیلم را که تعدد لوکیشنهای زیادی هم دارد را به اتمام برسانیم.

شهابی در ادامه این گفت وگو در مورد اکران «حراج» نیز گفت: هم اکنون فیلم سینمایی «حراج» را به عنوان دومین اثر بلند سینمایی ام  در گروه آزاد به صورت تک سانس در سینماها دارم و خوشبختانه در این چند روز از فروش این فیلم راضی هستم . 

شهابی ادامه داد: این فیلم ۱۳ سالن دارد که تا کنون ۱۲ سالن ها این فیلم را به نمایش گذاشته اند.

وی تصریح کرد: «حراج» یک فیلم فرهنگی است که در سینمای مستقل تولید شده و به همین دلیل نتوانستیم برای آن تبلیغات محیطی مناسبی انجام دهیم و نحوه اکران این فیلم هم بسیار غیر منتظره بود، چرا که در ابتدا قرار بود این فیلم در گروه مخاطب خاص یا همان (هنر و تجربه) اکران شود اما به دلیل طولانی شدن مراحل اجرایی این گروه تصمیم گرفتیم که فیلم را هر چه سریعتر به نمایش عمومی درآوریم.

وی گفت: این فیلم در مدت ۴۸ ساعت اصطلاحأ راف کات گردیده و به دفتر جشنواره فجر ارسال شد و ما فرصت تدوین کافی برای این فیلم را نداشتیم و حالا در اکران شاهد فیلم متفاوتی هستیم.

بنابراین گزارش، فیلم سینمایی «حراج» سال قبل ساخته شد اما تاكنون نمايش نداشته است. شهابی برخلاف فيلم قبلی اش فیلم سینمایی «روز روشن»، در فیلم سینمایی «حراج» از بازيگران تئاتری استفاده کرده است.

اين فيلم درباره خانواده ای است که به خاطر مشکلات مالی مجبور به حراج وسايل خانه خود شده اند.

فريبا خادمی، نسيم ادبی، مهسا آبيز، مريم سرمدی، محمد کارت، گيتی قاسمی، محمد کارهمت،  احمد شهابی، پريا ابراهيمی، سونيا شيرازی، محمد اکبری، اکرم علمدار و ... در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

حسين شهابی متولد ۱۳۴۶ در تبريز است. وی تحصيلکرده رشته موسيقی کلاسيک با گرايش علوم آهنگسازی در دانشگاه تهران است. او فعاليت فيلمسازی خود را ازسال ۱۳۷۵ با ساخت فيلم کوتاه «صد برابرصد ثانيه» آغازکرد، که همين فيلم برنده ديپلم افتخار و جايزه نقدی بهترين فيلم و بهترين کارگردانی از جشنواره صدمين سالگرد سينما در ايران شد.

«روز روشن» اولين فيلم بلند سينمايی حسین شهابی است که در سی و يکمين جشنواره فيلم فجر مورد استقبال و تحسين منتقدين و اهالی رسانه قرار گرفت و کانديدای دريافت چهار سيمرغ بلورين شد و نيز برنده ديپلم افتخاربهترين فيلمنامه و بهترين بازيگرنقش اول زن گرديد. این فیلم درجشنواره های بوستون – هیوستن – واشنگتن دی سی – لوس آنجلس – دانشگاه هنر بوینس آیرس آرژانتین و دانشگاه رایس آمریکا به نمایش درآمده وعلاوه بردریافت جایزه ویژه هیات داوران بیست وهشتمین جشنواره بین المللی ماردل پلاتا آرژانتین، جایزه بهترین فیلم وکارگردانی بیست وچهارمین جشنواره شیکاگو آمریکا را نیز دریافت کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.