شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷

«تنهایی» سوژه این روزهای یک فیلمساز

حضور «محسن استادعلی» با ۲ مستند در جشنواره «سینما حقیقت»/ تا موضوعی دغدغه‌ام نشود محال است آن را کار کنم

محسن استاد علی*

سینماپرس: محسن استادعلی مستند ساز در خصوص تازه ترین آثار خود گفت: «با ۲ فیلم در جشنواره مستند سینما حقیقت امسال شرکت خواهم کرد و فضای هر دو فیلم به مانند دیگر کارهایم اجتماعی است.»

استادعلی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «یکی از مستند ها «جایی برای زندگی» است که در جشنواره فیلم فجر سال گذشته در بخش فیلم های مستند به نمایش در آمد و سیمرغ بهترین کارگردانی را دریافت کرد. دومین فیلمم هم آماده است اما هنوز نامی برایش انتخاب نکرده ام.»

کارگردان مستند «سکوت» در ادامه اظهار داشت: «مستند «جایی برای زندگی» داستان چند مرد است که در یک پانسیون زندگی می کنند و ماجرای فیلم در شب عید نوروز می گذرد. در اصل در این مستند برشی از زندگی چنین آدم هایی را نشان داده ام.»

وی تصریح کرد: «تازه ترین مستندم در مورد زندگی چند زن است که همسر و فرزندانشان آنها را ترک کرده اند. در این فیلم تنهایی آدم ها را نشان داده ام و در حال حاضر مشغول ساخت این فیلم هستم.»

استادعلی در خصوص انتخاب سوژه های فیلم های مستند خود افزود: «تا موضوعی دغدغه من نشود محال است آن را کار کنم. به عنوان مثال الان تنهایی آدم ها دغدغه من شده و برای همین تازه ترین فیلمم را به سوژه تنهایی آدم ها اختصاص داده ام.»

وی در پایان افزود :«برخی از سوژه هایم را هم دوستانم به من پیشنهاد می دهند؛ بهگونه ای که وقتی می دانند در چه فضایی مشفول کار هستم، اگر با سوژه خاصی برخورد کنند، به من معرفی می کنند. من هم سوژه را می بینم و در صورت پسند، آن را کار می کنم.»

وی در پایان گفت: «در حال حاضر تمایل دارم در مورد طلاق مستندی بسازم و به آن فکر می‌کنم.»

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.