سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳

پخش هفت سریال ایرانی جدید از شبکه دو در ماه‌های آتی

آرم شبکه دو سیما*

بانی فیلم: شبکه دوم سیما تا اواخر سال سریال های مختلفی را برای پخش تدارک دیده است.

مسعود صباح مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دوم سیما با اعلام این مطلب به «بانی فیلم» گفت: «شبکه دو تا اواخر سال سریال‌ های مختلفی را برای پخش در نظر گرفته که برخی از این کارها در مرحله تولید و مابقی در مرحله پیش تولید قرار دارند. سریال هفت قسمتی «کیفر» به کارگردانی حسین تبریزی اولین سریالی است که قرار است در آغاز هفته دفاع مقدس (۳۱ شهریور) روی آنتن رود».
او اضافه کرد: «البته این سریال پیش از این قرار بود در شب های قدر ماه مبارک رمضان پخش شود که بنا به دلایلی این امر میسر نشد. با این حال سکانس های مربوط به شب قدر در قسمت های فلاش بک گنجانده شده و مجموعه بیشتر به بچه های جنگ و انسان های باقی مانده از این رویداد می پردازد».
صباح درباره سریال هفته نیروی انتظامی این شبکه نیز گفت: «شبکه دو در هفته ناجا سریالی به نام «رهایی» را در ۱۰ قسمت در نظر گرفته که قرار است در هفته دوم مهر روی آنتن رود. ضمن اینکه هم اکنون مجموعه نیز در مرحله تصویربرداری قرار دارد و مسعود تکاور کارگردان و علی طالب آبادی نویسنده این سریال هستند».
او درباره مجموعه مناسبتی ماه محرم شبکه نیز گفت: «مجموعه تلویزیونی «سال های ابری» به کارگردانی مهدی کرم پور و تهیه‌ کنندگی محمدعلی اسلامی که هم اکنون در مرحله تصویربرداری قرار دارد در دهه دوم این ماه در ۲۰ قسمت ۴۰ دقیقه ای روی آنتن می رود. این مجموعه از متن بسیاری خوبی برخوردار است و سعی شده از بازیگرانی در آن استفاده شود که بیشتر پیشینه تئاتری داشته و فکر می کنم تولید آن تا روزهای آغازین پخش نیز ادامه پیدا کند».
علي عمراني، حميد ابراهيمي، ليندا کياني، ليلا برخورداري، علي صالحي، علي اوجي، ارسلان قاسمي و پژمان جمشيدي، علي اوسيوند، اسماعيل شنگله، اميد روحاني و برزو ارجمند و... بازیگران اصلی این مجموعه هستند.
نویسنده فیلم سینمایی «طبل بزرگ زير پاي چپ» درباره زمان پخش سریال «دولت مخفی» که یکشنبه هفته جاری از آن رونمایی نیز شد گفت: «این سریال هم اکنون مراحل فنی پایانی را طی می کند و پخش آن از اواخر آذر در دستور کار شبکه قرار گرفته است. این مجموعه نیز در ژانر دفاع مقدس قرار دارد و نگاهی متفاوت به رزمندگان و مقوله جنگ دارد».
پژمان بازغی‌، سام درخشانی‌، سیروس گرجستانی‌، سعید داخ‌، فرهاد بشارتی، لاله اسکندری‌، علی اوسیوند‌، مهدی صبایی و... بازیگران اصلی این سریال هستند.
او درباره سریال دهه فجر شبکه دو نیز گفت: «برای دهه فجر سریال «شکوه یک زندگی» را در ۱۳ قسمت ۴۵ دقیقه ای پیش بینی کرده ایم که هم اکنون مجموعه در مراحل اولیه و مقدماتی قرار دارد و به محض مهیا شدن شرایط تولید آن آغاز خواهد شد. مجموعه براساس روایت زندگی شکوفه ابراهیمی، همسر شهید اسماعیل یعقوبی تولید می شود».
صباح افزود: «شکوفه ابراهیمی آذری زبان و اردبیلی هستند و بعد از شهادت شهید اسماعیل یعقوبی برای فرزندانش نقش پدر را نیز برعهده گرفته و هم اکنون تک تک فرزندان آنان در حال حاضر به بالاترین مدارج در زندگی شان رسیده اند. در واقع مجموعه در کنار روایت زندگی وی، به مقام بالای مادر و فداکاری های او در خانواده نیز اشاره دارد».
متن های این مجموعه توسط شعله شریعتی به نگارش درآمده و داریوش یاری کارگردانی و امیرعباس کنی تهیه کنندگی آن را برعهده دارد.
صباح درباره دیگر سریال های در حال تولید و سریال هایی که قرار است تولید آنها بزودی آغاز شود نیز گفت: «در حال حاضر سریال «کیمیا» به کارگردانی جواد افشار در مرحله تصویربرداری قرار دارد و پیش بینی می شود تولید آن تا سال دیگر نیز ادامه پیدا کند. مجموعه تلویزیونی «گاهی به پشت سر نگاه کن» نیز هم اکنون در حال تصویربرداری است و موضوع اصلی آن درباره حمایت از تولید داخلی خواهد بود. محمود محمدسلطانی نویسنده این سریال است و مازیار میری کارگردانی و رضا انصاریان تهیه کنندگی آن را برعهده دارند».
او افزود: «مجموعه تلویزیونی «زیر نور شمع» به کارگردانی ابراهیم فروزش و تهیه کنندگی علیرضا سبط احمدی از جمله آثاری است که در صورت مهیا شدن شرایط شهریور امسال در ۱۸ قسمت مقابل دوربین خواهد رفت. فیلمنامه این مجموعه براساس داستان‌ های هوشنگ مرادی کرمانی به نگارش درآمده و فارس باقری نیز سرپرست نویسندگان آن است. ضمن اینکه لوکیشن اصلی مجموعه نیز به طور کامل در شهر همدان خواهد بود».
مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو درباره قصه های مجموعه و دلیل انتخاب فروزش برای کارگردانی پروژه نیز گفت: ««هسته آلبالو»، «تنوز» و حتی «زیر نور شمع» از جمله قصه های انتخابی برای این مجموعه است. ضمن اینکه ابراهیم فروزش از کارگردانان خوشنام عرصه فیلمسازی محسوب می شود که کارهای وی بیشتر واقع گرا بوده و شخصیت های آثارشان برای مخاطب ملموس است. «زیر نور شمع» اولین سریال فروزش بعد از چهار - پنج دهه کار فیلمسازی است».
صباح به سریال «قصه های آشنا» به عنوان یکی دیگر از آثار شبکه دو اشاره کرد و افزود: «این مجموعه به تهیه کنندگی سیروس حسن پور در ۱۳ قسمت براساس قصه های کتاب های درسی قرار است در سال جاری تولید شود. قرار است تیمی از کارگردانان مختلف تولید آن را برعهده بگیرند و مجموعه به صورت اپیزودیک ساخته خواهد شد».
او در پایان افزود: ««قصه های آشنا» قومیت های مختلف را معرفی می کند و این احتمال نیز وجود دارد برخی قسمت های آن را خود سیروس حسن پور بسازد. ضمن اینکه در حال حاضر حسن پور همراه با نغمه ثمینی نویسندگی متن های مجموعه را برعهده دارند».

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.