شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰

نقد شفاهی فیلم های اکران/

اکبرلو: نیازمند فیلم هایی چون «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» برای حفظ مخاطبیم

فیلم سینمایی آذر، شهدخت، پرویز ودیگران

سینماپرس: یک منتقد سینما با بیان اینکه بازی مهدی فخیم زاده خیلی از ضعف های فیلم جدید بهروز افخمی را پوشانده است گفت: سینمای ما برای حفظ مخاطب خود نیازمند فیلم های این چنینی است تا قصه ای سر راست را ارائه دهد.

منوچهر اکبرلو منتقد  و مدرس سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فیلم سینمایی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» ساخته بهروز افخمی اظهار داشت: بهروز افخمی در روند فیلمسازی خود همواره دو نوع فیلم ساخته است. فیلم هایی که کاملاً داستانگو و برای مخاطب عام ساخته شده و فیلم هایی که خواسته در آن ها تجربیاتی را به انجام برساند مانند : «گاو خونی» و یا فیلم سینمایی  «جهان پهلوان تختی» که هیچکدام موفق نبوده و عکس فیلم های کاملا داستانگوی او در بسیاری موارد با توفیق همراه بوده اند مانند: «عروس»، «شوکران» و یا همین فیلم سینمایی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران».

عضو انجمن منتقدان و نویسندگان ایران در ادامه افزود:  البته در ساختار کنونی فیلم سینمایی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» و در روند اقتباس کاستی های زیادی دارد که به دلیل کم توجهی به داستان اصلی یا تمایل او به اینکه تا حد امکان به اصل اثر وفادار بماند و در نتیجه در فضای داستان شاهد مجموعه ای از ناپیوستگی ها هستیم .

اکبرلو تصریح کرد: همچنین محور مشخص دراماتیک فیلم در میان داستانکهای مختلف مبهم باقی می ماند که البته انتخاب بازیگران به ویژه مهدی فخیم زاده میزان قابل توجهی این کاستی ها را در اجرا می پوشاند.

این منتقد و روزنامه نگار یادآور شد: به هر حال فیلم سینمایی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» در میان فیلم های موجود سینما برای مخاطب عام کار قابل تاملی است و البته برای مخاطبان سخت گیر آن در بسیاری موارد خسته کننده و همراه با طنز نه چندان موفق خواهد بود.

 وی گفت: به هر حال سینمای ما برای حفظ مخاطب خود نیازمند فیلم های این چنینی است تا قصه ای سر راست را ارائه دهد.  

منوچهر اکبرلو در پایان این گفتگو  به ویژگی های این فیلم اشاره کرد و افزود: به هر حال طراحی صحنه و لباس، شخصیت پردازی متنوع، لوکیشن های خارجی و موسیقی و همه چیز در خدمت یک فیلم سرگرم کننده است که البته ماندگاری یا تاثیرگذاری از لحاظ پیام احتمالی را به همراه ندارد و در همین حد هم باید از این فیلم توقع داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.