دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱

برای ارزیابی آثار در کنار کودکان ۴۰ کشور دنیا

۶ داور ایرانی کودک و نوجوان بخش بین‌الملل جشنواره کودک اصفهان انتخاب شدند

آرم فیلم کودک و نوجوان*

سینماپرس: داوران ایرانی کودک و نوجوان در بخش بین الملل بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان ونوجوانان انتخاب شدند.

به گزارش سینماپرس، از میان ۱۱ نوجوان انتخابی در آزمون داوری که به زبان‌های مختلف تسلط کامل دارند ۶ نفر برای حضور در بخش بین‌الملل انتخاب و به تهران اعزام می‌شوند تا در کنار کودکان ونوجوانانی که از حدود ۴۰ کشور جهان برای داوری فیلم‌های بخش بین‌الملل جشنواره برگزیده شده‌اند، به داوری در بخش بین‌الملل جشنواره بپردازند.

امیراسفندیاری مسئول امور بین الملل جشنواره در مورد انتخاب این گروه گفت:این نوجوانان نمایندگان تمام کودکان ایرانی حاضر در جشنواره هستند، پس مسئولیت سنگینی به دوش دارند. آنها باید بتوانند به بهترین نحو ایران بچه‌های ایران را به دنیا بشناسانند تا جهان با فرهنگ و تمدن بی‌کران سرزمین ما آشنا شود. همچنین باید سعی کنند دانش سینمایی و هنری خود را طوری ارتقا دهند که بتوانند برای حضور در جلسات و مباحت بین‌المللی که با شرکت سینماگرانی از کشورهای دیگر برگزار می‌شود، نماینده شایسته‌ای برای ایران باشند.

وی در ادامه افزود: هر سال حضور فیلمسازان و همچنین کودکان از کشورهای دیگر در جشنواره باعث می‌شود سینمای کشور ما در سطح جهانی مورد توجه قرار بگیرد به‌طوری که  حتی بعد از جشنواره نیز پیگیر سینمای ایران وبه ویژه سینمای کودک و نوجوان ما خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.