جمعه ۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲

ساخته «زاچری هاین زلینگ» از کشور آمریکا

«دلبر و بوکسور» ژاپنی‌ها در سینماحقیقت ایران به نمایش در می‌آید

آرم حقیقت*

سینماپرس: مستند «دلبر و بوکسور» ساخته «زاچری هاین زلینگ» از کشور آمریکا که کاندید بهترین مستند بلند اسکار ۲۰۱۴ بوده در بخش مرور سینمای ژاپن هشتمین دوره جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» روی پرده می‌رود.

به گزارش سینماپرس، درخلاصه داستان مستند «دلبر و بوکسور» آمده است: پیرمردی بوکسور به همراه همسرش با تکنیک های این ورزش رزمی به خلق هنری می‌پردازند که تاثیر عمیقی بر زندگی آنها دارد.

بنابر گفته کارگردان، تولید این فیلم مستند از ۵ سال گذشته و زمانی ‌که با اوشیو ۸۰ ساله (پیرمرد داستان) مواجه شده، آغاز شده است. پیرمردی که با وجود کهولت سن، تشنه ادامه زندگی بود و علاقه بیش از حد او به زندگی باعث تولید این مستند شده است.

زاچری هاین زلینگ درباره ساخت این مستند می گوید: «وجود همسری فداکار در زندگی این پیرمرد موجب شد تا برای ساخت یک مستند پرتره اصرار بیشتری داشته باشم.»

روزنامه بریتانیایی گاردین نیز درباره این فیلم نوشته است: این مستند، پرتره‌ای فوق‌العاده از افرادی است که هنر می‌تواند چالشی جدید را در زندگی آنها به وجود آورد.

نیویورک تایمز هم در مورد «بوکسور و دلبر» می‌نویسد: این مستند داستان ساده ای از زندگی مشترک دو هنرمند ۸۰ ساله ژاپنی است که غریزه طبیعی انسان از جمله خلاقیت و استعداد باعث ارتقای زندگی آنها می شود. روزنامه ایندیپندنت هم این مستند را یک فیلم لطیف از کالبد زندگی نامید و به آن چهار ستاره داد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور امور سینمایی، هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را همزمان با ولادت باسعادت حضرت امام موسی کاظم(ع) و طی روزهای ۹ تا ۱۶ آذرماه ۱۳۹۳، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.