شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹

با نگاهی به مصائب و مشکلات اجتماعی زنان

اولین فیلم بلند سینمایی مرجان اشرفی زاده اوایل دی کلید می‌خورد/ «آبجی» به جشنواره فیلم فجر نمی‌رسد

مرجان اشرفی زاده*

سینماپرس: مرجان اشرفی زاده کارگردان فیلم های ویدیویی در مورد جدیدترین فعالیتش گفت: این روزها همچنان درگیر پیش تولید اولین فیلم بلند سینمایی ام با عنوان «آبجی» هستم که موضوعی اجتماعی دارد و با نگاهی به مصائب و مشکلات زنان ساخته خواهد شد و به دلیل تاخیری که در روند تولید این فیلم اتفاق افتاد بعید به نظر می رسد که بتوانیم آن را به جشنواره فیلم فجر برسانیم.

مرجان اشرفی زاده در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: پیش از این قرار بود «آبجی» اوایل پاییز در تهران کلید بخورد اما به دلایلی این امر محقق نشد و احتمالاً این فیلم اوایل دی ماه در تهران کلید خواهد خورد.

کارگردان فیلم تحسین شده «نامه های خیس» در ادامه با اشاره به اینکه تا کنون حضور برخی از عوامل و بازیگران این فیلم قطعی شده است افزود: در فیلم «آبجی» سعی داریم از ترکیبی از بازیگران چهره و بازیگران با سابقه تئاتر استفاده کنیم و تا کنون حضور تعدادی از بازیگران در این فیلم قطعی شده اما از آنجا که هنوز روند تولید این فیلم قطعی نشده است ترجیح می دهم نام هیچیک از بازیگران این فیلم را رسانه ای نکنم.

اشرفی زاده در ادامه این گفتگو با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان تمایلی برای بیان داستان فیلمش ندارد در مورد سوژه «آبجی» گفت: این فیلم موضوعی انسانی و اجتماعی دارد و دغدغه های زندگی روزمره یک مادر و دختر را روایت می کند که به تنهایی با یکدیگر زندگی می کنند و زندگی آن ها دچار بحران شدیدی می شود. اما با اینکه داستان این فیلم تلخ است ما در نظر گرفته ایم برای جذب مخاطبان رگه های طنزی را نیز به آن اضافه کنیم تا مخاطب از فیلم خسته و دلزده نشود.

وی سپس در مورد احتمال رسیدن «آبجی» به سی و سومین جشنواره فیلم فجر گفت: از آنجا که روند تولید این فیلم به شدت دچار تاخیر شده است و فیلم دی ماه کلید می خورد بسیار بعید به نظر می رسد که «آبجی» در جشنواره سی و سوم حضور داشته باشد و این برخلاف میل باطنی ما است که پیش از این مصمم بودیم اولین رونمایی «آبجی» در جشنواره فیلم فجر باشد.

اشرفی زاده در خاتمه این گفتگو از خودش، ناهید طباطبایی و علی اصغری به عنوان نویسندگان «آبجی» نام برد و گفت: علی تقی پور که پیش از این تهیه کنندگی برخی از فیلم های ویدیویی مرا بر عهده داشته است در این فیلم نیز به عنوان تهیه کننده با من همکاری خواهد کرد.

گفتنی است این کارگردان متولد سال ۱۳۶۰ در شهر تهران و دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است.اشرفی زاده فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۹ آغاز کرده و طی این سال ها، بیش از ۲۰ فیلم کوتاه و مستند را کارگردانی نموده و جوایزی هم از جشنواره های مختلف دریافت کرده است. از جمله آثار وی می توان به فیلم های: «جادوگر»،‌ «کائوس»، «فصل هفتم»،‌ «سکوت پس از نجوا»، «آن بالا کنار جاده»، «در زیرزمین خانه زنی است»، «گذر از پنجره های مه آلود»، «دو خط موازی در جایی به هم می رسند»، «از منهای یک»، «جای خالی کسی که نیست»،‌ تله فیلم «قفل یعنی کلید» (به تهیه کنندگی رسول صدرعاملی) و غیره اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.