سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹

«وکیل مدافع»؛ فیلمی طنز با موضوع دفاع مقدس

گلایه های یک فیلمساز از عدم حمایت نهادهای دولتی/ شاهمرادی زاده: فارابی از فیلم جدیدم حمایت نمی کند

ماشاء الله شاهمرادی زاده*

سینماپرس: ماشاالله شاهمرادی زاده در مورد تولید فیلم جدیدش گفت: ساخت فیلم سینمایی «وکیل مدافع» به رغم تمدید پروانه ساخت آن به دلیل عدم حمایت بنیاد سینمایی فارابی مدت ها است که به تعویق افتاده است.

ماشاالله شاهمرادی زاده در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: نزدیک به دو سال است که پروانه ساخت فیلم سینمایی «وکیل مدافع» به کارگردانی بنده و تهیه کنندگی حبیب الله کاسه ساز صادر شده است اما متاسفانه علیرغم آنکه بارها پیش تولید ما شروع شده به دلیل عدم حمایت های بنیاد سینمایی فارابی ساخت این پروژه به تعویق افتاده است.

کارگردان فیلم سینمایی «پنجشنبه آخر ماه» در ادامه اظهار داشت: من بارها در مراحل مختلف پیش تولید با بازیگران زیادی برای حضور در این فیلم وارد مذاکره شدم که حتی در مقطعی با حمید فرخ نژاد برای بازی در نقش اصلی این فیلم به توافق کردیم و ایشان از فیلمنامه بسیار خوششان آمد اما احساس می کنم به دلیل تعویق های مکرری که برای کلید خوردن این فیلم به وجود آمد دیگر هیچ یک از بازیگرانی که با آن ها مذاکره کرده بودیم در این پروژه حضور پیدا نکنند.

شاهمرادی زاده تاکید کرد: ما حتی بارها لوکیشن های مختلفی را برای ساخت این فیلم بازبینی کردیم که در نهایت چندین لوکیشن در شهرهای رشت، فومن و کرج را برای ساخت این فیلم مناسب دیدیم و حتی با مسئولین شهرک سینمایی دفاع مقدس هم برای گرفتن تصاویر جنگی مذاکراتی داشتیم که در نهایت همه زحمات ما بی نتیجه ماند و فیلم کلید نخورد.

وی در مورد داستان این فیلم گفت: «وکیل مدافع» فیلمی طنز در رابطه با مسئله جنگ است که گریزی به انتخابات نیز می زند. دو کاندیدا در یک شهرستان می خواهند در انتخابات شرکت کنند و با هم مناظره برگزار می کنند در این مناظره یکی از آن ها دیگری را محکوم می کند که چرا هیچگاه به جبهه نرفته است و به همین دلیل شخصی که محکوم می شود که هیچگاه به جبهه نرفته نزد یک فیلمساز جنگی می رود و از او می خواهد که فیلم مستندی بسازد که او را در جبهه و جنگ نشان دهد اما پس از آغاز بازی در این فیلم ناگهان همه چیز واقعی شده و وی به دست نیروهای بعثی اسیر می شود و تازه بقیه ماجراهای فیلم شکل می گیرد.

بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی ها۳» در خاتمه این گفتگو از مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی و رئیس سازمان سینمایی درخواست کرد که برای ساخت این پروژه با وی مساعدت نمایند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.