چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴

«احمدی» با حضور مردم در تالار وحدت تشییع شد

خداحافظی هنرمندان و ورزشکاران با «عمو مرتضی»/ ایوبی: یک الگوی ناب را به خاک سپردیم

تشییع پیکر مرحوم مرتضی احمدی

سینماپرس: حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در تشییع پیکر مرتضی احمدی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: اهالی فرهنگ و هنر اسوه و الگوهایی هستند که جامعه به آنها نگاه می کند و امروز هم متاسفانه یک الگوی ناب دیگر را به خاک سپردیم.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، پیکر "مرتضی احمدی"، هنرمند پیشکسوت پیش از ظهر امروز، چهارشنبه با حضور هنرمندان از مقابل تالار وحدت تشییع شد.

در این مراسم که با اجرای صابر ابر نیز همراه بود، حجت الاسلام محمود دعایی سرپرست موسسه اطلاعات بر پیکر مرتضی احمدی نماز اقامه کرد.

بهزاد فراهانی اولین سخنران این مراسم در جمع حاضرین گفت: مرتضی احمدی مرد کوچه، خیابان، بازار، قهوه خانه و مردی بود که پای درد دل توده های زحمت کش می نشست و واژه های قشنگ آن ها را دست چین می کرد. با کوله باری از خرد جمعی، فضیلت جمعی را روی هم می انباشت و تبدیل به ترانه و لبخند می کرد و به مردم هدیه می‌داد.

این بازیگر افزود: عشقش لبخند مردم بود. هرگز مردم را در سوگ بر نمی تابید. همیشه شادکامی را برای مردم آرزو می کرد.

وی ادامه داد: با مردم گرایی بود که به طرف ورزش گرایش پیدا کرد. زمانی که در باشگاه شاهین باشکوه، شاهین دکتر اکرامی، شاهین دکتر مهراب و بهزادی و ژنرال ها حکومت می کردند "مرتضی احمدی" در واقع چاوش خان شکوه ورزش کشور به ویژه باشگاه پرسپولیس امروز و شاهین آن روز بود و استقلال را سرمایه ملی ما می دانست و بر این عقیده بود که باید حفظش کنیم.

فراهانی همچنین گفت: درود بر ورزش کشور، درود بر تمامی هنرمندان کشور و درود بر شما که در این روز به مشایعت پیکر پاک رفیق گل من مرتضی احمدی آمدید.

در ادامه نیز حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی گفت: امسال پاییز دردناک و خزان غم آلودی داشتیم و گوهرهای کمیابی را به خاک سپردیم. امید است اخلاق، منش و رفتار این مرد بزرگ الگوی ما قرار گیرد.

وی افزود: امیدوارم ما مسئولان فرهنگی کشور نیز بتوانیم آنگونه که شایسته این هنرمندان است از آنان حمایت کنیم.

ایوبی تأکید داشت: اهالی فرهنگ و هنر اسوه و الگوهایی هستند که جامعه به آنها نگاه می کند و امروز هم متاسفانه یک الگوی ناب دیگر را به خاک سپردیم.

علی مرادخانی، معاون هنری ارشاد نیز گفت: این هنرمند یکی از فرهیختگانی بود که نبودش مشکلی اساسی برای بخشی از تاریخ فرهنگی در دوره معاصر کشور خواهد بود.

وی تأکید داشت: زنده یاد احمدی از بزرگان هنرمند این سرزمین بود که سال ها افتخار داشتم در محضر وی حضور داشته باشم. روحیه این هنرمند به گونه ای بود که هرگاه فرصتی دست می یافت و دیدارش می کردم به مدت یک هفته نیرو می گرفتم به گونه ای که می پنداشتم وی همیشه به اطرافیانش انرژی می دهد.

مرادخانی بیان کرد: خاطراتی که زنده یاد احمدی از تهران می گفت ما را با یک وجهه دیگری از زندگی و نگاه به مسایل اجتماعی روبه رو می کرد.

معاون هنری ارشاد همچنین گفت: او به جمیع جهات استاد بود. این هنرمند در هنرهایی همچون تئاتر، موسیقی، ادبیات و غیره سرآمد بود. دعا می کنیم خداوند روح آمرزیده وی را روز به روز متعالی کند.

افشین پیروانی نیز در این مراسم گفت: با رفتن استاد مرتضی احمدی، برگی از شناسنامه باشگاه بزرگ فرهنگی و ورزشی پرسپولیس را از دست دادیم. تمامی کارهای او با عشق و تعصب همراه بود.

این بازیکن سابق تیم ملی عنوان کرد: آینده را نگاه می کرد و سرمشق و الگویی ارزشمند برای ما به شمار می رود. برای هر کاری که انجام می داد عشق و تعصب داشت. ما ایرانیان همیشه در طول تاریخ بزرگ بوده ایم و آرزومندم که در مملکتمان هیچگاه در هیچ قشری هیچ نیازمندی وجود نداشته باشد.

ایرج نوذری، بهمن مفید، سهیل محمودی، سعید پورصمیمی، منصور ضابطیان، حمید شاه آبادی، حسین طاهری مدیر کل هنرهای نمایشی، ‌ایرج راد مدیر عامل خانه تئاتر، اسماعیل خلج، شهره سلطانی و مریم بوبانی از جمله حاضران در این مراسم بودند.

بر اساس این گزارش پیکر این مرحوم بعد  از پایان مراسم سخنرانی در تالار وحدت به سمت بهشت زهرا (س) حرکت داده می شود و در قطعه هنرمندان به خاک سپرده می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.