سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵

در گفتگو با سینماپرس:

یک مستندساز عماری: مشغول ساخت فیلمی با موضوع «بلوغ» هستم/ «شکوفه های زمستان» به تاریخ هنر انقلاب پرداخته است

مستند سینمای 99 درصدی

سینماپرس: تورج کلانتری مستندساز سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینماپرس از ساخت فیلم جدیدش خبر داد و گفت: با دو فیلم در جشنواره عمار حضور خواهد داشت.

وی گفت: در حال حاضر مشغول ساخت فیلمی با موضوع بلوغ نوجوانان هستم که به چالش هایی می پردازد که در سنین ۱۴-۱۵ سالگی برای نوجوانان در خانواده ها به وجود می آید. در این فیلم به بررسی تأثیر مسائل و ابزارهای مدرن مثل ماهواره ها و اینترنت بر نوجوانان در سن بلوغ پرداخته می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امسال با دو فیلم «آنچه به این خانه رواست» و «شکوفه های زمستان» در جشنواره فیلم عمار حضور دارم. «آنچه به این خانه روا است» داستان یک کانون فعال در محله مشیریه تهران را روایت می کند که در سال ۱۳۸۳ عده ای جمع شدند و گروهی را تشکیل دادند. این گروه حرکت های خودجوش بسیاری را انجام می دهد که به از جمله آنها می توان به راهپیمایی برای دفاع از مردم مظلوم غزه اشاره کرد.

کلانتری در ادامه افزود: حرکت های خودجوش این گروه تنها به راهپیمایی ها محدود نیست و از دیگر فعالیت های این گروه می توان به کتابخانه ای که در طبقه بالای مسجد احداث کرده اند اشاره کرد. در واقع این گروه در محله ای که زندگی می کنند بافت مذهبی را افزایش داده اند و همین مسئله یکی از ارزش های بزرگ این سوژه برای تبدیل شدن به یک فیلم مستند است.

این کارگردان همچنین با اشاره به فیلم «شکوفه های زمستان» اظهار داشت: این فیلم به تاریخ هنر انقلاب می پردازد و از تأثیر اشخاصی می گوید که جزو بنیان گذاران حوزه هنری بودند و کارهای فرهنگی زیادی را در این راستا انجام داده اند. آقایان شریفی، بهزادپور، سلحشور، فردی و دهقان از جمله افرادی هستند که این فیلم به معرفی آنها و تأثیراتشان در حوزه فرهنگ و هنر پس از انقلاب می پردازد. «شکوفه های زمستان» به تهیه کنندگی آقای سید جمال عود سیمین ساخته شده است که از شبکه افق پخش خواهد شد.

کارگردان فیلم «اینجا چراغی روشن است» در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم عمار یکی از جشنواره هایی است که تأثیر بسزایی در جذب فیلمسازان ارزشی داشته و به خوبی توانسته فیلمسازان جوان را تشویق به ساخت اینگونه فیلمها کند.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.