چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد

معیری: ردپایی از سبک زندگی ایرانی - اسلامی در آثار سینمایی دیده نمی‌شود/ سه فیلمنامه آماده ساخت دارم

محمد ابراهیم معیری

سینماپرس: محمد ابراهیم معیری کارگردان سینما صبح امروز از آماده بودن سه فیلمنامه برای ساخت خبر داد و گفت: در آثاری که هم اکنون از سینما پخش می شود، ردپایی از سبک زندگی ایرانی و تحولات اجتماعی به شکل عمیق آن دیده نمی شود و تعداد زیادی از فیلم های سینمایی تبدیل به آثار رایج نمایشی و تله فیلم شده اند.

کارگردان «دامنه های سفید» در ادامه درباره وضعیت فعلی سینما به خبرنگار سینماپرس گفت: باید یک بررسی و واکاوی اساسی در مورد چرخه تولید در سینمای ایران با مشارکت هنرمندان، تهیه کنندگان و پخش کنندگان به راه انداخت تا به یک نتیجه و راه حل اساسی رسید چرا که به نظر می رسد ضرورت ها مشخص است، اما فضای فرهنگی کشور هنوز آمادگی لازم برای تغییر و تحول بنیادین را ندارد.

معیری تصریح کرد: چشم انتظار دوره جدیدی از تحولات هستیم تا بتوانیم بدون وقفه های طولانی آثارمان را بسازیم اما وضعیت به گونه ای است که آثاری متدوال و رایج در سینمای ایران ساخته می شوند که از اصالت های یک اثر سینما فاصله دارند.

کارگردان «کتونی سفید» در ادامه افزود: پلان های پرده عریض به مدیوم تلویزیون نزدیک شده اند و اولویت های سینما رفته رفته، کم و کمتر می شوند. شاید بخشی از مسائل ناگزیر باشند، اما این را بدانیم که اگر قرار است یک سینمای ملی ارزشمند داشته باشیم باید به وجوه تثبیت شده در تاریخ سینما توجه دائمی داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: با این شکل شاهد کم شدن کیفیت در سینما و طبیعتاً در تلویزیون هستیم و به یافتن دلایل این بحث با تحقیق و پژوهش زیاد باید مورد بررسی قرار گیرد تا بیش از این دچار عادت های روزمره نشویم.

محمد ابراهیم معیری در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: ساخت یک اثر سینمایی هدفمند و مناسب کار بسیار دشواری است و اگر بخواهیم هر سال چند فیلم مثل: «محمد» (ص) داشته باشیم،  باید یک تحول اساسی در جریان فرهنگی کشور ایجاد و سپس بحث تولید آثار فاخر جدی تر گرفته شود تا منجر به ساخت آثار مطلوب سینمایی شود، در این صورت است که مناسبات مثبت اجتماعی موثر در سینما رخ می دهد و به زودی می توان شاهد نشاط و رشد عمومی مخاطبان و مردم شود.  

وی  به خبرنگار ما گفت: سه فیلمنامه با نام های «جزیره ای در آسمان» ، «گلوگاه ۲» و «نجات دهندگان» را  آماده ساخت دارم که برای ساخت آن ها با مراکز و نهادهای مختلف وارد مذاکره شده ام و منتظر هستم تا با تامین بودجه بتوانم هر یک آن ها را که آثاری متفاوت هستند جلوی دوربین ببرم. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.