جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲

«یک فیلم، یک سلام» با یک فیلم دفاع مقدسی

قصه ای تازه و متفاوت در فیلم «تا آمدن احمد»/ صادق دقیقی: کسی از ۲۸۰ روز جنگ در جزیره خارک تاکنون چیزی نگفته است

پروانه مرزبان و صادق صادق دقیقی در یادواره شهدای فیلمساز و سینماگر بسیجی

سینماپرس: عصر امروز فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» با شعار «انسانیت و نوع دوستی فراتر از مرز جغرافیا است» رونمایی شد. صادق صادق دقیقی کارگردان این فیلم گفت: در سفري كه به خارك داشتيم متوجه شديم با آنكه ۲۸۰ روز جنگ در آنجا رخ داده است، ولي هيچ نشاني يا گفت‌وگويي از آنجا وجود ندارد.

به گزارش سینماپرس عصر امروز برنامه «یک فیلم، یک سلام» میزبان صادق صادق دقیقی کارگردان، پروانه مرزبان تهیه کننده و مجری طرح، افسر اسدی، جواد پولادی و ونوس حسن کانلی بازیگران این فیلم شد. 

 در ابتداي اين مراسم صادق‌دقيقي درباره نحوه شكل‌گيري فيلم خود گفت: طرح اين فيلم را بر اساس داستان واقعي نوشته‌ام و با برداشتي آزاد كار كرده‌ام. داستان اين فيلم در سال ۶۴ رخ داده است. فيلم من تنها به جنگ نپرداخته بلكه در آن دغدغه‌هاي مردم هم ذكر شده كه در كنار آن تبعات جنگ را هم بازگو كرديم.

پروانه مرزبان تهيه‌كننده اين فيلم نیز در مورد ايده شكل‌گيري اين فيلم گفت: در سفري كه به خارك داشتيم متوجه شديم با آنكه ۲۸۰ روز جنگ در آنجا رخ داده است، ولي هيچ نشاني يا گفت‌وگويي از آنجا وجود ندارد.
وي افزود: ما سعي كرديم درباره اين منطقه تحقيق كنيم كه در نهايت توانستيم سناريوي آن را بنويسيم.
جواد پولادي هم در ادامه گفت: اينكار اولين كارسينمايي من است البته قبلا تئاتر كارمي‌كردم. در اين فيلم كاراكترجذابي را خواهيد ديدكه درباره پسري است كه شخصيت بهلول‌واري دارد كه در موقعيت‌هاي جدي حرف‌هاي كمدي مي‌زند.
در ادامه ونوس حسن‌كانلي درباره حضور خود در اين فيلم گفت: فيلمنامه و خصوصا گويش آن را دوست داشتم. با وجود اينكه اين اولين بازي من است، خوشحالم از صادق‌دقيقي كه اين فرصت را به من داد تا در اين فيلم ايفاگر نقشي باشم.
پروانه مرزبان هم در ادامه عنوان كرد: از فيلم خيلي راضي هستم، چون فيلمبرداري و جلوه‌هاي ويژه خوبي دارد. ۳۷ جلسه طول كشيد تا به اتمام برسد.
پس از آن صادق‌دقيقي درباره قصه فيلم گفت: اي فيلم قصه متفاوتي دارد. درست است كه فضاي دفاع مقدس را بازگو مي‌كند اما قصه تازه‌اي را در پس آن خواهيد ديد.
وي درباره انتخاب بايگران خود گفت: ونوس حسن‌كانلي را مرزبان معرفي كرد. پولادي هم از جمله بازيگران با استعداد است، او در كودكي در فيلم ابراهيم حاتمي‌كيا بازي كرده است. در نهايت مي‌توانم بگويم اين فيلم بازيگران خوبي دارد.
در ادامه پولادي گفت: اگر مي‌خواهيد بخنديد يا گريه كنيد فيلم ما را ببينيد. ما نهايت تلاش خود را برايبازي در فيلم خود كرده‌ايم.
همچنین حسن‌كانلي بيان كرد: مطمئنم اين فيلم با وجود تم طنز كه كسي را خسته نخواهد كرد.
در ادامه افسر اسدي درباره حضور خود در اين فيلم گفت: اتفاق خاصي نيفتاده است. اين فيلم مثل هر كار ديگري به من پيشنهاد شد، منتها تنها حسني كه داشت نويسنده اينكار يكي از دوستان خوب من بوده است. به همين خاطر نخوانده كار را پذيرفتم.
پرهام دلدار اظهار كرد: مرزبان و دقيقي اين بار هم به من اجازه تجربه حضور در اين فيلم را دادند. البته بايد به اين نكته اشاره كنم كه من با فضاي دفاع مقدس ناآشنا نيستم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.