یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸

در مصاحبه با سینماپرس عنوان شد

ابراز تعجب تهیه کننده «یحیی سکوت نکرد» از رد این فیلم در جشنواره فجر/ پاکروان: فیلم جدیدم را تا پایان سال کلید می‌زنم

تینا پاکروان در ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام»

سینماپرس: تینا پاکروان تهیه فیلم سینمایی «یحیی سکوت نکرد» که فیلمش در بخش هنر و تجربه سی و سومین جشنواره فیلم فجر اکران خواهد شد گفت: این فیلم اثر شریف و خوبی در سینمای ایران است که از تمامی جنبه ها قابل دفاع بوده و مطمئناً مخاطبان از آن استقبال شایانی را به عمل خواهند آورد از این رو من متعجبم که چرا این فیلم در بخش مسابقه فیلم های «نگاه نو» حضور ندارد.

کارگردان فیلم سینمایی «خانوم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «یحیی سکوت نکرد» با رویکردی جدید داستانی درباره یک کودک را روایت می کند اما این مسئله بدان معنی نیست که مخاطبان این فیلم کودکان و نوجوانان خواهند بود بلکه این فیلم یک اثر اجتماعی و خانوادگی است که مخاطبان اصلی آن آحاد افراد جامعه هستند.

وی ادامه داد: داستان این فیلم در مورد پسر بچه ای هفت ساله ای است که پدرش بنا به شرایطی او را به عمه اش می سپارد. کودک عمه خود را ندیده و هیچ شناختی نسبت به او ندارد. حضور او در خانه قدیمی و فضای پر رمز و راز این خانه فضای خاصی را در داستان به وجود می آورد که بقیه ماجراها در گروی این امر مهم رقم می خورد.

پاکروان سپس در مورد کاوه ابراهیم پور کارگردان جوان این فیلم اظهار داشت: ابراهیم پور مسلماً تا سال های نه چندان دور به یکی از بهترین کارگردانان سینمای ایران بدل خواهد شد و از آن به بعد نام او را در میان جامعه سینمایی زیاد خواهیم شنید. من از سال ها قبل او را می شناختم و وقتی او با فیلمنامه «یحیی سکوت نکرد» نزد من آمد و خواهش کرد که تهیه کنندگی اولین فیلم بلند سینمایی اش را بر عهده بگیرم با طیب خاطر این امر را پذیرفتم و خوشحالم که توانسته ام نقشی در تولید این فیلم داشته باشم.

وی در ادامه این گفتگو افزود: نسخه کامل «یحیی سکوت نکرد» را از همان روزهای آغازین که فراخوان جشنواره منتشر شد به دبیرخانه سی و سومین جشنواره فیلم فجر ارسال کرده ایم و اکنون هیچ نگرانی بابت اکران و رسیدن این فیلم به جشنواره نداریم و همین امر باعث شده این روزها با فراغ بال بیشتری درگیر پیش تولید جدیدترین پروژه مان باشیم.

بازیگر فیلم سینمایی «متروپل» خاطرنشان کرد: این روزها درگیر مرحله پیش تولید دومین فیلم سینمایی خودم با عنوان «نیمه شب اتفاق افتاد» هستم که یک درام اجتماعی است و در صورت مهیا شدن شرایط آن را تا پایان سال جاری جلوی دوربین خواهم برد.

وی تأکید کرد: از آنجایی که فیلمسازی هستم که دوست دارم در شرایطی ایده آل دست به تولید اثر بزنم و اثری که می سازم قابل دفاع باشد و به صورت باری به هر جهت دست به تولید یک اثر نزنم، می خواهم پس از مهیا شدن همه شرایط مطلوب این فیلم را جلوی دوربین ببرم.

پاکروان از فاطمه معتمد آریا، حامد بهداد و پانته آ پناهی ها به عنوان بازیگران اصلی جدیدترین فیلم سینمایی اش نام برد و گفت: «نیمه شب اتفاق افتاد» فیلم نسبتاً پر بازیگری است که این روزها در حال انتخاب سایر عوامل و همچنین بازیگران این فیلم هستیم.

این کارگردان «نیمه شب اتفاق افتاد» را به گونه ای در راستای دغدغه های اجتماعی خود و ادامه دهنده مسائل و مشکلاتی که در فیلم «خانوم» به آن ها اشاره کرده بود دانست و اظهار داشت: به زعم من هر فیلمسازی بنا به دغدغه ها و آرمان ها و اهداف خود دست به تولید یک فیلم می زند و اگر دغدغه و هدفی پشت تولید یک اثر نباشد آن فیلم نمی تواند آنگونه که شایسته است مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

و در خاتمه این گفتگو افزود: تمامی لوکیشن های فیلم «نیمه شب اتفاق افتاد» در تهران خواهد بود و بنا بر برنامه ریزی های انجام شده ما نزدیک به ۴۰ جلسه فیلمبرداری مفید برای به سرانجام رساندن این اثر خواهیم داشت که پس از آماده سازی نهایی فیلم می خواهیم آن را دریک زمان مناسب به اکران عمومی برسانیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.