سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد

کارگردان «قصه های مرزبان نامه»: انیمیشن های خوبی داریم اما باید به شغل دیگری فکر کنم!؟

بهروز سلطانی فر کارگردان انیمیشن مرزبان نامه

سینماپرس: بهروز سلطانی فر در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: اگرچه از لحاظ تکنیکی در انیمیشن با سطح اول دنیا فاصله بسیاری داریم اما فیلم هایی که می سازیم با توجه به بضاعتی که داریم قابل قبول است. وی در عین حال با توجه به سختی های این کار گفت: به شغل دیگری فکر می کنم!

سلطانی فر با اشاره به اکران فیلم های انیمیشن در سینمای ایران گفت: فیلم «تهران ۱۵۰۰» ساخته بهرام عظیمی تنها ۲۰ درصد از قدرت انیمیشن کشور ما بود و ضعف های بسیاری در آن دیده می شد اما اکران آن به انیمیشن سازان اعتماد به نفسی داد تا به درآمدزایی نیز فکر کنند.

این کارگردان خاطرنشان کرد: بهتر شدن وضعیت انیمیشن به بودجه بیشتری نیاز دارد و با توجه به بودجه هایی که برای فیلم های سینمای داستانی در نظر می گیرند این بودجه چندان به چشم نمی آید.

انیمیشن مرزبان نامه

وی در ادامه افزود: هنر در مملکت ما در چند سال اخیر اهمیت چندانی ندارد و مدیران بدون در نظر گرفتن وضعیت فرهنگی ما هیچ خطری را احساس نمی کنند.

این کارگردان در ادامه خاطرنشان کرد: هنر در بین برخی مدیران مسئله بی ارزشی است و در این بین انیمیشن نیز در بین هنرها از همه بی ارزش تر!؟ وضعیت بودجه صدا و سیما به هم ریخته است و انیمیشن برای نمایش نیز هیچ جایگاهی ندارد.

کارگردان انیمیشن «مروارید سرخ» در ادامه افزود: فیلم «شهر موشها ۲» ثابت کرد که مردم با اکران فیلم های کودک غریب نیستند و با اکران فیلمی که کیفیت لازم را داشته باشد استقبال خواهند کرد. به سینمای کودک بهایی داده نمی شود و در بین فیلم های اکران شده جایگاه این سینما را نمی توان یافت.

انیمیشن مرزبان نامه

این کارگردان در رابطه با ارائه مضامین مختلف در انیمیشن اظهار داشت: ارائه هر مضمون نیازمند درام مورد نظر خود است و از نظر من از آنجا که انیمیشن از لحاظ بصری دارای گستردگی و جذابیت فراوانی است می تواند مضامین بسیاری را ارائه دهد اما مضامین مورد نظر نیز باید قابلیت اجرا در قالب انیمیشن را داشته باشند.

وی در ادامه این بحث خاطرنشان کرد: من در جشنواره های مختلف انیمیشن هایی را می بینم که به مضامین مورد نظر خود لطمه زده اند چرا که برخی فیلم های انیمیشن می توانستند در قالب سینمای داستانی رئال جذابیت و محتوای بیشتری داشته باشند. برای ساخت فیلم انیمیشن فیلمنامه اهمیت بسیاری دارد و باید با قالب انیمیشن همخوانی داشته باشد.

انیمیشن مرزبان نامه

سلطانی فر در ادامه از ساخت مجموعه انیمیشن «قصه های مرزبان نامه» خبر داد: سریال «قصه های مرزبان نامه» را به سفارش مرکز «صبا» در ۲۶ قسمت ۱۵ دقیقه ای در دست ساخت دارم. این سریال انیمیشن به قصه های کهن پارسی می پردازد و تا امروز ۱۶ قسمت آن را آماده کرده ایم و به دلیل کمبود بودجه پیشروی کار بسیار کند صورت می گیرد.

این کارگردان در ادامه عوامل ساخت این فیلم را معرفی کرد: در ساخت این فیلم محمد ابراهیم سلطانی فر به عنوان طراح فیلمنامه، علی حضرت پور به عنوان فیلمنامه نویس، داود مقدمی در مقام گرافیست، خلیل گرجی تدوینگر و کامپوزیت، فرید منتظر به عنوان سازنده شخصیت ها و مونا سلطانی فر، مهدی متین زاده و ساناز عربی انیماتورهای این مجموعه هستند.

انیمیشن مرزبان نامه

سلطانی فر در ادامه افزود: این مجموعه از شبکه پویا پخش خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: من به عنوان یک انیمیشن ساز هشدار می دهم که شغل ما در خطر از بین رفتن قرار گرفته است و فکر می کنم ساخت این مجموعه به عنوان آخرین اثر من محسوب شود و باید به فکر شغل دیگری باشم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.