شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲

برای پاسخ به برخی ابهامات درباره مجمع عمومی

«ایوبی» و «عسگرپور» عصر امروز به کمیسیون فرهنگی مجلس می‌روند

ایوبی-عسگرپور

سینماپرس: به دنبال برخی ابهامات جدی در قانونی بودن صنوف سینمایی یک منبع مطلع از حضور ایوبی و عسگرپور در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در عصر امروز شنبه خبر داد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس بر اساس اطلاع یک منبع موثق حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و محمد مهدی عسگرپور مدیر عامل خانه سینما عصر امروز شنبه نهم اسفند ماه در آستانه برگزاری مجمع عمومی خانه سینما برای ادای برخی توضیحات به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی میروند.

 در پی اعلام تاریخ برگزاری مجمع عمومی خانه سینما و ابهامات فراوان در خصوص ثبت حقوقی صنوف سینمایی بر اساس ضوابط و مقررات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اساسنامه اصلاح شده و مصوب خانه سینما، طی روزهای گذشته برخی نمایندگان ملت در جایگاه بالاترین دستگاه نظارتی کشور از طی شدن یک فرایند غیر قانونی مانند سال گذشته در خانه سینما ابراز نگرانی کردند.

لاله افتخاری و حجت الاسلام سالک عضو و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از جمله وکلایی هستند که با انجام گفتگوهایی به وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی هشدار دادند که بر اساس احساسات و فضای عرفی نسبت به برگزاری مجمع عمومی در خانه سینما اقدام نکنند و توصیه نمودند همه تلاشها در جهت احترام به قانون و ضوابط وزارت ارشاد باشد.

با این حال گفته میشود در جلسه امروز مشخص خواهد شد که آیا مراحل قانونی ثبت صنوف به درستی در مراجع ذیصلاح انجام شده است یا خیر؛ هر چند که تاکنون ظرف یکسال و نیم گذشته هیچ اطلاعاتی از تعیین هیات موسس، تغییر و تطبیق اساسنامه های صنوف با اساسنامه نمونه هیت رسیدگی به موسسات فرهنگی وزارت ارشاد، برگزاری مجمع مومی جدید، تعیین هیت مدیره صنوف، استعلام از نهادهای مربوطه، معرفی صنف به اداره ثبت شرکت ها،درج آگهی در روزنامه رسمی و صدور پروانه فعالیت برای اصنف سینمایی غیر ا آن 11 صنفی که در دولت قبل قانونی شدند منتشر و رسانه ای نشده است.

خرنگار سینماپرس همچنان پیگیر نتیجه جلسه امروز نمایندگان مجلس یا مدیران سینمایی کشور خواهد بود.

نظرات

  • عضو كانون فيلمنامه نويسان ۱۳۹۳/۱۲/۰۹ - ۱۵:۰۵
    0 0
    كانون فيلمنامه نويسان سينماى ايران طى يك مرحله يكساله با اساسنامه خود و حمايت مجمع عمومى كانون و ٦٥ نفر از اعضاى رسمى و ثابت خود به ثبت قانونى رسيد . هيئت مديره خانه سينما نتوانست كوچكترين ايرادى در پروسه قانونى شدن كانون فيلمنامه نويسان پيدا بكند ! دست آخر در ٣ ديماه ١٣٩٢ بدست افرادى كه صلاحيت برگزارى مجمع عمومى و انتخابات نداشتند، در خانه سينما يك انتخابات با حضور افرادى كه عضو رسمى كانون نبودند و بيشترشان از كانون كارگردانان وام گرفته شده بودند ، با تعداد ٥٠ نفر (با احتساب اعضاى موقت و غير عضو و افرادى كه از كانون كارگردانان آمده بودند ، برگزار شد و هيچ توجهى هم به اعتراضات اعضاى رسمى كانون و شوراى مركزى قانونى كه در ١٩ اسفندماه ١٣٩١ با شركت اكثريت كانون و حضور نماينده قانونى وزارت ارشاد انتخاب شده بودند نكرد تا اين صنف قانونى را دچار از هم پاشيدگى بكنند . انتخابات غير قانونى ٣ ديماه ٩٢ متاسفانه با حمايت آقاى ايوبى رييس سازمان سينمايى و آقاى رضا داد برگزار شد و شوراى بر آمده از آن تا كنون دوبار تشكيل مجمع عمومى داده كه در دور اول ١٨ نفر و در دور دوم ( ٢٦ بهمن ماه) با ٢٥ شركت كننده ناكام ماند كه نشاندهنده ى يك شوراى مركزى غير قانونى است ! آقاى ايوبى ما خود را ثبت قانونى كرديم تا بتوانيم اعضاى خودمان را حمايت و تحت پوشش صنفى و قانونى قرار بدهيم تا از بانك ها براى فيلمنامه نويسانى كه چند سال است از بيكارى رنج ميبرند ، امكانات دريافت بكنيم ! متاسفانه بايد بپرسم : كانون فيلمنامه نويسان صنفى كه ٢ سال پيش از خانه سينما در سال ١٣٧٠ توسط بهترين فيلمنامه نويسان كشور تاسيس شده ، چرا بايد تاوان خودكامگى يك فرد را در جهت منافع شخصى بپردازد !؟ ما از شما پاسخ ميخواهيم !!! مگر ثبت قانونى و حفظ استقلال يك "صنف" كه با قوانين كشور و وزارت ارشاد ميخواهد پيش برود ، چه مانعى ايجاد ميكند !؟ شما بعنوان رييس سازمان سينمايى كه نماينده جمهورى اسلامى است براى ما مثل بقيه مسئولين كه در گذشته بر مسند بودند و كسانى كه پس از شما مى آيند ، احترام قائل هستيم و همكارى مى كنيم تا سينما رشد بكند ! اجازه ندهيد تا ما قزبانى اهداف شخصى يك يا چند نفر بشويم ! دوره ارباب و رعيت سالها پيش در تاريخ دفن شده و در هنر و هنرمند سالها پيش از تاريخ !

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.