شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲

آخرین شنیده ها از جلسه سینمایی ها در مجلس

مجمع عمومی و انتخابات خانه سینما بطور «موقت» برگزار می‌شود/ اصلاح مجدد اساسنامه؛ خواسته مدیران سینمایی

مجلس شورای اسلامی*

سینماپرس: مجمع عمومی و انتخابات خانه سینما تا زمان اصلاح اساسنامه بطور «موقت» ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس از یک منبع مطلع، بر اساس آخرین توافقات میان نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و محمد مهدی عسگرپور مدیر عامل خانه سینما در جلسه عصر امروز در محل کمیسیون فرهنگی مجلس، مقرر شد مجمع عمومی خانه سینما با طی شدن هر میزان از فرایند قانونی صنوف در وزارت ارشاد به صورت موقت برگزار و اعضای هیأت مدیره جدید نیز بطور موقت تعیین گردند.

گفته می شود بنا به درخواست مدیران سینمایی، اساسنامه خانه سینما به رغم اصلاح و تصویب در نشست اولیه ۱۵ مهرماه سال گذشته نمایندگان صنوف، مجددا نیاز به اصلاحات در برخی نکات دارد که با نظر مساعد و انعطاف نمایندگان ملت در کمیسیون فرهنگی مجلس تصمیم بر این شد تا آن زمان(احتمالأ فروردین ماه سال ۹۴)  هیأت مدیره جدید که روز ۱۱ اسفند معرفی می شوند مسئولیت خانه سینما را عهده دار شده و به محض آماده شدن اساسنامه جدید دوباره انتخابات برگزار شود.

گزارش سینماپرس حاکیست اینکه کدام از مفاد اساسنامه این خانه نیاز به اصلاح دارد هنوز مشخص نیست ولی می توان حدس زد که سازمان سینمایی و خانه سینما به جهت حساسیت هایی که در طول مدت گذشته بر روی قانونی شدن صنوف وجود داشته است از طریق اداره کل حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابتدا قصد تغییر قوانین موجود را داشته و سپس به اصلاح اساسنامه مطابق قوانین جدید خواهند پرداخت.

در کتاب اهداف، وظایف و قوانین و ضوابط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صراحت بر ثبت قانونی صنوف قبل از برگزاری مجمع عمومی خانه سینما یا هر تشکیلات فرهنگی هنری دیگر تأکید شده و بر اساس برخی شنیده ها احتمال می رود با تلاش ایوبی و جنتی برای جلب رضایت صنوف و به نوعی پرهیز از تمکین به قوانین جاری کشور، این بند از قانون تغییر و برای تصویب به هیأت دولت ارائه گردد تا در صورت موافقت به عنوان یک لایحه در مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی و تصویب احتمالی قرار گیرد.

هر چند که با تحقق این احتمال باید منتظر ماند خانه سینما از این پس به عنوان یک موسسه فرهنگی تا چه میزان قصد تأسیس صنف  آنهم بدون نظارت فعلی را خواهد داشت؟

 

 

نظرات

  • حسين ۱۳۹۳/۱۲/۰۹ - ۲۳:۲۰
    0 0
    آقايان صنوف قانونى و به ثبت رسيده را هنوز دعوت نكردند آنوقت دو روز ديگر انتخابات هيئت مديره موقت تشكيل ميدهيد !؟ وقتى صنوف قانونى و به ثبت رسيده براى انتخابات دعوت نشده اند ، چه كسانى قرار است بجاى آنها انتخاب و چه كسانى قرار است بجاى آنها راى بدهند !؟؟؟؟؟ اين چه انتخاباتى است كه يك سوم صنوف خانه سينما ( صنوف قانونى و به ثبت رسيده ) دعوت نشده اند اما قرار است ، انتخابات انجام شود !؟؟؟؟؟؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.