دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰

در مصاحبه با خبرنگار ما عنوان شد

سازمان فرهنگی«اوج» و ساخت مستندی از زندگی مردم «استانبول»/ حریری: فیلمم کمی رنگ و بوی سیاست دارد

مستند استانبول به کارگردانی مصطفی حریری

سینماپرس: مصطفی حریری کارگردان مستند در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: ساخت مستندی با عنوان موقت «استانبول» را در دست ساخت دارم که در مرحله تدوین است. این فیلم را نمی توان یک مستند سیاسی تلقی کرد اما در آن رنگ و بویی از سیاست دیده می شود.

حریری خاطرنشان کرد: این مستند اشاره ای به تاریخ و زندگی مردم استانبول در ترکیه دارد. با توجه به موضوعات پرداخته شده در این مستند می توان گفت که فیلم «استانبول» کمی طعم سیاست دارد.

وی افزود: تصویربرداری این فیلم در تابستان و اوایل پاییز سال ۱۳۹۳ انجام شد و ما سعی بر این داشتیم که نگاهی به تاریخ زندگی مردم در استانبول داشته باشیم. در این فیلم یک کاراکتر اصلی داریم که یک خانم است و وی پیش از این مجری خبر در یکی از شبکه های ملی ترکیه بوده است. این فیلم اشاراتی به زندگی وی نیز دارد.

این کارگردان در ادامه این بحث اظهار داشت: در این فیلم از فضاها، زاویه دید و داستان های اورهان پاموک (برنده جایزه نوبل در سال ۲۰۰۶) نیز استفاده کرده ایم و فکر می کنم برای مخاطب بتواند جذابیت داشته باشد. باید منتظر ماند و استقبال مخاطبان را از این فیلم دنبال کرد.

حریری در پایان عوامل ساخت این مستند را معرفی کرد و گفت: سامان لطفیان به عنوان تصویربردار، امیر کیانی در مقام تدوینگر و فرشید پیوس فر در مقام مدیرتولید با ما در ساخت این مستند همکاری کردند. ضمن اینکه این مستند به سفارش سازمان فرهنگی هنری اوج ساخته می شود و زمان آن نیز حدود ۷۰ تا ۹۰ دقیقه خواهد بود.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.