جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶

یک کارگردان فیلم کوتاه در گفتگو با ما

«مردی به شماره ۹»؛ اثری تجربی که شیوه ای جدید برای ارائه مفهوم خود ارائه می دهد

فیلم کوتاه «مردی به شماره ۹»

سینماپرس: کریم عظیمی کارگردان فیلم کوتاه در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: ساخت فیلم کوتاه «مردی به شماره ۹» را در مرحله پیش تولید دارم. این فیلم یک اثر تجربی خواهد بود که شیوه ای جدید برای ارائه مفهوم خود ارائه می دهد.

عظیمی خاطرنشان کرد: «مردی به شماره ۹» با مضمون رشد و تعالی انسان و روند حرکت آن به سمت کمال ساخته خواهد شد. این فیلم در فضای تجربی و انتزاعی تصویرگر برهوتی است که انسان ها از کودکی می دوند تا شماره های خود را پیدا کنند. با توجه به فضایی که فیلم دارد نمی توان داستان مشخصی از این فیلم تعریف کرد.

وی افزود: این فیلم ۱۵ دقیقه ای به سفارش انجمن سینمای جوان ایران ساخته می شود که در جشنواره های فیلم کوتاه تهران و جشنواره رویش نمایش داده خواهد شد.

عظیمی در ادامه عوامل ساخت این فیلم را معرفی کرد و گفت: فرشید علیزاده به عنوان تصویربردار، داور نجفی به عنوان طراح صحنه و محسن جعفری در مقام تدوینگر در ساخت این فیلم با ما همکاری خواهند داشت. ضمن اینکه نادر مهدی لو در نقش اصلی فیلم ایفای نقش خواهد کرد.

این کارگردان خاطرنشان کرد: سال گذشته در جشنواره فیلم کوتاه تهران داور بخش فیلم های تجربی بودم و از آنجا که ساخت  اینگونه فیلم ها جزو دغدغه های من بوده است مسیری که این فیلم ها طی می کنند را دنبال کردم.

عظیمی در ادامه اظهار داشت: بسیاری از فیلمسازان تجربی برای ساخت فیلم شان به بیراهه می روند و از معنای فیلم تجربی دور می شوند. از همین رو توجه به فیلم های تجربی در جشنواره های مختلف کمتر شده است و معمولاً فیلم هایی که نمی توان آنها را تجربی دانست به مرحله رقابت در این حیطه ورود پیدا می کنند.

وی در ادامه این بحث افزود: در جشنواره های خارجی اهمیت ویژه ای برای فیلم تجربی قائل می شوند و آنها را در بخش اصلی جشنواره قرار می دهند در حالیکه متأسفانه در سینمای ایران به اینگونه فیلم ها اهمیتی داده نمی شود. فیلم تجربی در مرحله پس از یادگیری اصول سینما قرار دارد و فیلمساز تجربی باید با قواعد سینمای کلاسیک آشنا باشد.

این کارگردان تصریح کرد: بین فیلمسازی در حیطه فیلم کوتاه و بلند خلاء زیادی احساس می شود و از مسئولان انتظار می رود که این خلاء را پر کنند. به این معنی که فیلمسازان فیلم کوتاه معرفی می شوند و سرمایه گذاری روی آنها انجام می شود اما برای ورود به دنیای سینما رها شده و تنها کسانی که آشنایی داشته و یا پولدار باشند می توانند به حوزه فیلم بلند ورود پیدا کنند در حالیکه باید مسئولان به این مسأله بیندیشند که خلاء بین سینمای بلند و کوتاه برداشته شود تا حمایت از فیلمسازان مستعد فراموش نشود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.