چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶

ساخت ۱۲ خودروی قدیمی برای «یتیم خانه»

یتیم خانه ایران

مهر: عباس بلوندی طراح صحنه و لباس فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» بیان کرد برای این فیلم ۱۲ خودروی سال های ۱۹۱۶ میلادی ساخته شده است.

عباس بلوندی طراح صحنه و لباس فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» بیان کرد برای این فیلم ۱۲ خودروی سال های ۱۹۱۶ میلادی ساخته شده است.

عباس بلوندی طراح صحنه و لباس سینما در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به داستان «یتیم خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی و طراحی سخت صحنه و دکور این فیلم گفت: طراحی این کار در مرحله تحقیقات نزدیک به ۵ ماه به طول انجامید و ما تحقیقات وسیعی را در بازه زمانی ۱۲۹۶ تا ۱۲۹۷ خورشیدی مصادف با ۱۹۱۴ میلادی انجام دادیم. برای این کار به منابع مختلفی که درباره جنگ جهانی اول و حضور و نقش ایران در این جنگ داشت، سر زدیم تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن لباس ها و فضای لازم برای این فیلم را طراحی و آماده کنیم.

وی تاکید کرد: ما تحقیقات وسیعی در این زمینه انجام دادیم و به هرجا که ردپایی از این ماجرا وجود داشت سر زدیم که از آن جمله می توان به حضور در موزه بریتانیا اشاره کرد. عوامل «یتیم خانه ایران» تمام تلاش خود را کردند تا بتوانند بر اساس مستندات موجود این فیلم را جلوی دوربین ببرند.

وی توضیح داد: داستان «یتیم خانه ایران» از اواخر دوره قاجار و شروع جنگ جهانی اول و حضور نیروهای نظامی روس و انگلیسی در ایران آغاز می شود، زمانی که به دلیل حضور نظامیان خارجی قحطی در ایران رواج پیدا کرده و به دلیل آن که اجازه تجارت و واردات محصولات غذایی به مردم ایران داده نمی شد، از جمعیت ۲۰ میلیون نفری ایران، ۱۰ میلیون نفر بدون شلیک یک گلوله کشته شدند.

طراح صحنه فیلم «گشت ارشاد» بیان کرد: طراحی صحنه و لباس فیلم جدید طالبی از جمله کارهای بسیار سخت برای من بود. داستان این فیلم ۱۰۰ سال پیش رخ می دهد و ما مجبور بودیم که لباس های ارتش انگلستان و روسیه را طراحی و آماده کنیم. در کنار آن نیاز به طراحی و دوخت لباس های ارتش ایران و مردم عادی داشتیم که همه این کارها با حضور چندین گروه مختلف در بخش طراحی صحنه و لباس صورت گرفت.

بلوندی گفت: یکی از اتفاقات مهمی که برای «یتیم خانه» رخ داد، این بود که مجبور شدیم ۱۲ خودرو از جمله خودروهای نظامی، کامیون، سواری، آمبولانس و ... را بسازیم تا بتوانیم در این فیلم از آنها استفاده کنیم. همچنین تعداد زیادی کالسکه نیز برای رفت و آمد مردم عادی در لوکیشن های مختلف ساخته شد.

این طراح صحنه و لباس تاکید کرد: برای ساخت ماشین ها و کالسکه های موجود از فیلم از تمام مستندات و عکس های موجود استفاده کردیم.

وی با اشاره به لوکیشن های استفاده شده در این فیلم، توضیح داد: لوکیشن اصلی «یتیم خانه ایران» که در واقع همان لوکیشن یتیم خانه بود در روستای «زرنان» شهریار بود و در کنار آن دکورهای دیگر فیلم در شهرک غزالی، پلایین، مرتضی گرد و قزوین بود، البته یکی از سخت ترین لوکیشن های ما در منطقه سرین در میان برف و بوران بود.

طراح صحنه فیلم «شب واقعه» بیان کرد: در این فیلم نزدیک به ۲ هزار دست لباس دوخته شد و برای دکور نیز ۳ گروه مختلف مسئولیت ساخت را برعهده داشتند.

بلوندی در پایان گفت: فیلمبرداری بخش تهران این فیلم به پایان رسیده است و طی روزهای آینده فیلمبرداری بخش شمال کشور نیز آغاز می شود. این سکانس ها با حضور علیرام نورایی در جنگل های مازندران جلوی دوربین می رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.