چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۸

در گفتگو با سینماپرس اعلام شد

اتمام بازنویسی فیلمنامه «خانم، مال معرفی کنید»/ درخشنده: امیدوارم فیلم به جشنواره فجر برسد

پوران درخشنده

سینماپرس: پوران درخشنده کارگردان مطرح سینمای ایران که از مدت ها قبل فیلمنامه «خانم، مال معرفی کنید» با موضوع طلاق را در دست نگارش داشته است از اتمام بازنویسی نهایی این فیلمنامه خبر داد و گفت: امیدوارم بتوانم در فصل تابستان این فیلم را جلوی دوربین ببرم.

کارگردان فیلم سینمایی «هیس، دخترها فریاد نمی زنند» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ظرف یکی دو هفته آینده و پس از اتمام تایپ فیلمنامه «خانم، مال معرفی کنید» آن را برای دریافت پروانه ساخت به سازمان سینمایی ارائه خواهم کرد و در صورت مهیا شدن شرایط آن را به زودی خواهم ساخت تا این فیلم بتواند حدالامکان در سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور داشته باشد.

درخشنده با تأکید بر اینکه عنوان این فیلم قطعاً طی روزهای آینده عوض خواهد شد، اظهار داشت: من به عناوین زیادی برای فیلمنامه این اثر اندیشیده ام اما تاکنون به نتیجه مشخصی برای عنوان این فیلم نرسیده ام اما آن چیزی که قطعی است قبل از تقاضای پروانه ساخت از سازمان سینمایی نام آن را تغییر خواهم داد.

وی سپس در پاسخ به این سوأل که طی هفته های اخیر اخبار گوناگونی در برخی از رسانه ها در مورد فیلمسازی شما در زمینه های دیگر از جمله شخصیت و جایگاه مادر و همچنین جوانان و شبکه های اجتماعی گسترده در برخی رسانه ها منتشر شده و این شائبه را در اذهان متبادر ساخته که شما قصد ندارید ساخت فیلم «خانم، مال معرفی کنید» را پیگیری کنید، خاطرنشان کرد: خیر، قطعاً ساخت این فیلم سینمایی اولین کار من بعد از مدت ها دوری از عرصه فیلمسازی خواهد بود و امیدوارم که بتوانم با ساخت این اثر هشداری جدی به خانواده ها وجامعه نسبت به مسئله و معضل بسیار مهم طلاق بدهم.

کارگردان فیلم سینمایی «شمعی در باد» ادامه داد: سابقه فیلمسازی من نشان از آن دارد که همواره نسبت به مسائل و مشکلات زندگی جوانان و آسیب هایی که همواره در جامعه آن ها را مورد تهدید قرار می دهد دغدغه جدی داشته ام و اینکه در جایی عنوان کرده ام که می خواهم فیلمی روز در مورد پسرها بسازم حرف جدیدی نیست.

وی در ادامه این گفتگو یادآور شد: من همیشه در طول دوران فیلمسازی ام همزمان چندین طرح مختلف را آماده ساخت داشته ام و برای اینکه فیلمی را به تولید برسانم از مدت ها قبل درگیر تحقیق و پژوهش های جامعه شناختی، روانشناختی و... بسیار زیادی در رابطه با آن ها شده ام و در حال حاضر نیز به همین گونه عمل می کنم و همزمان چندین طرح مختلف را در دست پیگیری دارم که به ترتیب آن ها را جلوی دوربین خواهم برد.

درخشنده سپس در رابطه با جدیدترین فیلمش گفت: من نسبت به افراد و اقشار ضعیف جامعه همیشه حساس بوده ام و به گونه ای دلم می خواهد که همیشه تریبون افرادی باشم که صدایشان به گوش هیچ شخصی نمی رسد. در مورد فیلم «خانم، مال معرفی کنید» نیز همین مسئله وجود دارد چرا که این فیلم در مورد مشکلات زنان هنگام مواجهه با مسئله خطیر «طلاق» است. زنان معمولاً در موضوع طلاق ضربه می بینند و حتی نمی توانند مهریه و نفقه دریافت کنند و به همین دلیل در راهروهای دادگستری دچار سرگردانی می شوند.

وی افزود: به این خانم ها گفته می شود که اگر همسر مالی دارد معرفی کنند تا از این مال برای پرداخت مهریه و نفقه آن ها اقدام شود اما این مال معمولا به نام مرد نیست و زن ها در دادگاه ها بدون کسب حقوق شان رها می شوند و نمی توانند به خانواده شان مراجعه کنند و برای روی پای خود ایستادن هم باید خیلی از اتفاقات را از سر راه خود بردارند و در واقع بی پناه هستند.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.