جمعه ۱۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

گفتگوی سینماپرس با «برزو نیک نژاد»

وعده کارگردان«دردسرهای عظیم ۲» به مردم/ منتظر اتفاقات شاد باشید؛ در کارمان کم فروشی نمی‌کنیم

سریال دردسرهای عظیم ۲

سینماپرس: برزو نیک نژاد کارگردان سریال« دردسرهای عظیم۲» که پخش آن بعد از وقفه ای یک هفته ای از سریال شبکه سه سیما دوباره از سر گرفته می شود گفت: من به بینندگان این قول را می دهم که داستان سریال دوباره شور و نشاط پیدا می کند و اتفاقات شاد در داستان رخ می دهد.

نیک نژاد در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در خصوص تصمیم گیری برای ساخت این سریال گفت: قطعا هر سریالی ساخته می شود این مسئولین هستند که در مورد ساخت آن اثر تصمیم می گیرند و ما تنها اجرا کنندگان برنامه های آنها  هستیم.

وی گفت:  با آقای مهام و کاظمی پور در رابطه با چند طرح صحبت می کردیم که در ادامه به تصمیم سازمان به دردسرهای عظیم ۲ رسیدیم و وقتی قرار شد فصل دوم این سریال ساخته شود ما هم از ساختش  استقبال کردیم.

نیک نژاد ادامه داد: در ابتدای راه آقای کاظمی پور و عربی نگارش متن را شروع کردند و تا پنج شش قسمت ابتدایی با هم مشورت داشتیم و پیشنهادات رامی دادیم، اما از قسمت های ششم به بعد ما درگیر تولید فیلم شدیم  و آقای عربی  و کاظمی پور خودشان نگارش را ادامه دادند. بی انصافیست که اگر بگوییم در این مدت ما دخالت می کردیم چون کار نگارش را خودشان پیش می بردند.

این کارگردان ادامه داد: در طول ضبط سریال بسته به موقعیت و هرجا اقتضاء می کرد لحظات شیرین به کار اضافه می کردیم و کار را کمدی در می آوردیم. البته این را هم باید بگویم که سریال دردسرهای عظیم ۲یک ملودرام اجتماعیست  که مابا توجه به وفادار بودن به متن و اصل داستان فیلم نامه، در صورتی که به داستان لطمه وارد نشود رنگ شیرینی به بعضی  لحظات می دادیم.

نیک نژاد در ادامه در خصوص فضای تلخ حاکم بر سریال  با توجه به حال و هوای ماه رمضان و اینکه سریال هنگام افطار از شبکه سه پخش می شود گفت: شاید اگر دردسرهای عظیم ۲ را برای نوروز بود به گونه ای دیگر می ساختم اما مسئولین بیشتر نظرشان بر این بود که ما بیشتر به قصه بپردازیم تا به فضای کمدی بودن کار. در هر صورت داستان  زندگی همه ما هم گریه دارد و هم خنده. تا ما از تاریکی تعریفی نداشته باشیم نمی توانیم از سفیدی صحبتی کنیم. تا غم را حس نکنیم نمی توانیم به شادی خود پی ببریم. تمام زندگی ما با این دو حس یعنی شادی و غم عجین شده  است.

وی در عین حال وعده داد: به رغم سوزناک شدن قصه ولی من به بینندگان این قول را می دهم که داستان دوباره شور و نشاط پیدا می کند و اتفاقات شاد در داستان رخ می دهد.

وی در بخش دیگری از صحبت خود در مورد سختی کار مناسبتی گفت: من قبل از تلویزیون فیلم سینمایی ساختم و بعد هم  بخش اول این سریال را کار کردم. من به این کار به دید مناسبتی بودن نگاه نمی کنم. همه مدل کار کردن سخت است؛ چه فیلم سینمایی و چه کار برای  تلویزیون هرشبی یا هفته ای یک بار، هرکدام سختی خاص خود را دارد.

وی گفت: نکته مهم اینجاست وقتی با گروهی کار می کنید که همه کار بلد و حرفه ای هستند این سختی کار را کم می کند. قطعا اگر گروه غیر حرفه ای بود کار برایم سخت پیش می رفت. ما نقشه کار داریم برنامه ریزی دقیق داریم و همه چیز طبق یک جدول کاری با نظم پیش می رود.

نیک نژاد ادامه داد: تنها سختی کار زمان بالایی است که عوامل سر پروژه حضور دارند و این هم از  اقتضائات کار مناسبتی است. 

وی با بیان اینکه از زمانی که دستیار بودم با تمام بازیگران سریالم  آشنا بودم  و با آنها کار کرده بودم، در مورد تعدد شخصیت ها گفت: در بعضی از سکانس ها ۱۵ بازیگر در کنار هم بازی دارند و این در هر صورت دقت کار را بالا می برد، تمام تلاشم این است همه حرکت های دوربین حساب شده  و با اصول باشد. تا جایی که می توانیم در تلاشیم  با تغییر نماها،  تغییر پلانها و تغییر حرکت دوربین  تماشاگر را از دیدن یک سریال خسته نکنیم.

نیک نژاد همچنین در مورد فضای کار که به رئالیسم نزدیک است گفت: تعمدا می خواستیم حس زندگی در فضای داستان جریان داشته باشد و بیننده با  قصه نزدیکی بیشتری  احساس کند. تلاش ما این بود که در ساخت این سریال کم فروشی نکنیم. طبیعتا این نگاه  کار ما را  سخت می کند اما تجربه خوبی خواهد بود.

این کارگردان همچنین درمورد پخش مسابقات والیبال  در زمانهایی که به پخش این سریال اختصاص داده شده گفت: قطعا از این مسئله ناراحت هستم. اما دوست دارم والیبال کشورم پیشرفت کند و به عنوان یک ایرانی عرق ملی دارم. همه ما  می دانیم این مسئله به جذب مخاطب این سریال لطمه می زند اما  خودم  همزمان با پخش والیبال، این ورزش را نگاه می کردم و خودم ازطرفداران این ورزش هستم.

نیک نژاد در پایان در مورد بازتاب مخاطبان نیز گفت:روزهایی که در لوکیشن بیرونی کار می کنیم  با مردم در ارتباطیم  می بینیم که چقدر نسبت  به ما اظهار لطف دارند و خوشحالیم که این ارتباط بین ما با تماشاگر برقرار شده است اما آنچه که برایم  مهم تر است اینکه در ماه میهمانی خدا  زمانی  که حال مردم خوب است میهمان خانه هایشان هستیم.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.