شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴

تبریک بانوی سینمای ایران بمناسبت روز خبرنگار

درخشنده: انتقاد یک رسانه از عملکرد مدیران سینما هشداری برای اعلام وجود مشکلات در این عرصه است

پوران درخشنده در دومین روز بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها

سینماپرس: پوران درخشنده کارگردان سینمای ایران همزمان با ۱۷ مرداد روز خبرنگار گفت: رسانه نقش سازنده دارد و انتقادات یک رسانه از عملکرد مدیران در حوزه سینما در اصل هشدار و زنگ خطر برای اعلام مشکلات پیش روی سینماست.

این کارگردان در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در خصوص اینکه در شرایط فعلی سینما، برخی مدیران نقد رسانه ها به عملکرد خود را مخرب می دانند گفت: به هیچ عنوان اینگونه نیست و نباید نقدهایی در این جهت را تخریب بنامیم؛ بلکه نقد های کارشناسی و صریح و شاید هم کمی تند و منفی الزامأ در جهت نادیده گرفتن زحمات انجام شده نیست و من مطمئنم تنها با هدف اصلاح امور مطرح می شود.

کارگردان فیلم «هیس دخترها فریاد نمی زنند» در ادامه گفت: وقتی رسانه ای شرایط و مشکلات روز سینما را می بینند و عملکرد مسئولین را به چالش می کشد یعنی به دنبال راه حلی برای برون رفت از این مشکلات است به تعبیری وقتی رسانه ای عملکرد مدیران را به چالش می کشد یعنی در کنار او قدم بر می دارد نه علیه او.

وی ادامه داد: هر منتقد و خبرنگاری مطابق با سیاستهای رسانه خود که قطعأ غیر از خیرخواهی حوزه نخصصی آن رسانه نیست میتواند نقطه نظرات و دیدگاههای خود را آزادانه مطرح کند و ما به عنوان هنرمندان و نیز مسئولین به عنوان مخاطبان رسانه ها باید از این فرصت استفاده کنیم.

درخشنده گفت: اگر ر سانه ای بخواهد در جهت تخریب گام بر دارد از مسئولیتی که برعهده اش گذاشته شده خارج شده و دیگر نمی شود اصلا نامش را رسانه گذاشت.

وی در ادامه با تبریک روز خبرنگار به تمام خبرنگاران سینمایی گفت: خوشحالم طی سالها کار در سینما ارتباط خوبی با خبرنگارها دارم. به نظر من خبرنگارها انسانهای شریف در سینمای ایران هستند که بسیار برای سینما زحمت می کشند.

این کارگردان در ادامه گفت: البته در طول دوران کاری ام تعدادی خبرنگار هم دیده ام که مسیر اشتباه در حرفه شان انتخاب کرده اند و بدون اینکه عالم به حقتیق یک موضوع باشند در دامن برخی جهت گیری هایی افتاده اند که نه در جهت منافع اهالی سینما بوده و در چارچوب رسالت رسانه ای آنها.

وی ادامه داد: رسانه های سینمایی نباید فراموش کنند که سینما فقط اطلاع رسانی و سرگرمی نیست و باید با طرح نقاط قوت و ضعف مربوط به حوزه سینما مسیر را برای دستیابی به اهداف مهمتر در این عرصه هموار کرد.

وی افزود: به نظر من خبرنگار باید فرهنگ سازی کند حق را بگوید و در جهت حق طلبی گام بردارد و نگاه ما را به صداقت متوجه کند.

نظرات

  • صدرا ۱۳۹۴/۰۵/۱۷ - ۱۴:۴۵
    1 0
    سینمای ایران در حال حاضر چه کسی قبول بکند جه قبول نکند از ریل ومسیر امید وانگیره وتلاش با پول وبدون پول بخاطر مجموعه ی مدیریتی خارج شده ووجود این همه انتقاد عناد ودشمنی و یا دلسوزی یک مسیر را طی می کند که به دادسینما برسید هیچ کس توان بازسازی سینما را ندارد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.