چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰

فعالیت های این روزهای یک فیلمنامه نویس؛

عباسی: بحران اقتصادی مانع از تولید آثار قابل قبول در سینما و تلویزیون شده است

پیمان عباسی*

سینماپرس: پیمان عباسی فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون در رابطه با جدیدترین فعالیت های خود گفت: متأسفانه بحران اقتصادی مانع از تولید آثار قابل قبول در سینما و تلویزیون شده است.

فیلمنامه نویس فیلم سینمایی «توفیق اجباری» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بعد از سریال «بچه های نسبتاً بد» حضور من در تلویزیون بسیار کمرنگ شد و متأسفانه تمامی فیلمنامه هایی که به سازمان صدا و سیما فرستادم بدون هیچ گونه توضیحی رد شد که فکر می کنم دیدگاه های سلیقه ای مسئولان شورای فیلمنامه و همچنین نبودن هیچ گونه جای دفاعی برای نویسندگان باعث این مسأله شده است.

وی با تأکید بر اینکه پیش از این در صورت رد فیلمنامه ها جلساتی با مدیران شبکه های سازمان صدا و سیما برگزار می شد تا در رابطه با جزئیات و خطوط قرمز با فیلمنامه نویسان بحث شود اظهار داشت: این جلسات رودررو بسیار خوب و مفید بود و باعث می شد که فیلمنامه نویسان به صورت مستقیم با نظرات مدیران سازمان و برنامه سازان آشنا شوند و بتوانند خواسته ها و نیازهای یکدیگر را مرتفع سازند اما متأسفانه در حال حاضر این امکان به طور کلی از میان رفته است.

عباسی سپس خاطرنشان کرد: از این رو من شخصاً ترجیح دادم که دیگر روی فیلمنامه های تلویزیونی متمرکز نشوم و وقتم را روی آثار سینمایی بگذارم؛ لذا در حال حاضر نگارش چندین پروژه را به صورت همزمان انجام می دهم.

فیلمنامه نویس سریال «قلب یخی» در همین رابطه ادامه داد: به تازگی فیلم سینمایی «آلما» به قلم من و به کارگردانی عباس مرادیان تولید شده و قرار است که به سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر فرستاده شود. محوریت اصلی داستان این فیلم موسیقی است و داستان در مورد نوازنده ای است که در دوران دانشجویی عضو یک گروه موسیقی بوده و در همان زمان یک شکست عاشقانه می خورد و مسأله باعث اتفاقات تازه ای در زندگی اش می شود.

وی از پژمان بازغی، نازنین فراهانی، کامران تفتی، شقایق فراهانی، آتیلا پسیانی، بهاره افشاری، مریم سعادت، روشنک عجمیان و ... به عنوان بازیگران اصلی این فیلم سینمایی نام برد و گفت: من به موفقیت این فیلم بسیار خوش بین هستم و امیدوارم که بتواند حضور خوبی را در این دوره از جشنواره تجربه کند.

فیلمنامه نویس فیلم سینمایی «پرتقال خونی» در ادامه این گفتگو افزود: این روزها همچنین فیلمنامه «جوگندمی» در ژانر کمدی-اجتماعی به تهیه کنندگی احمد احمدی نیز در مرحله پیش تولید قرار دارد که پیش از این قرار بود رضا عطاران آن را کارگردانی کند اما به دلیل گرفتن پروانه ساخت برای فیلم «دراکولا» از ساخت و بازی در این اثر انصراف داد و تهیه کننده این روزها دنبال کارگردان مناسبی برای ساخت این فیلم است.

این فیلمنامه نویس سینمای ایران سپس از آخرین مراحل نگارش فیلمنامه سینمایی «بی همه چیز» خبر داد و گفت: این اثر سینمایی نیز از آن دسته فیلمنامه هایی است که به شدت بر لبه تیغ قرار دارد و جزو آثار سینمای اجتماعی محسوب می شود؛ صحبت های اولیه با تهیه کننده این اثر که نمی توانم نام وی را رسانه ای کنم انجام شده و میلاد کی مرام نیز به عنوان بازیگر نقش اصلی آن انتخاب شده است.

وی در خاتمه اظهار داشت: من همچنان انگیزه زیادی برای حضور در سینما و تلویزیون دارم و امیدوارم شرایط به گونه ای باشد که همه دغدغه مندان حوزه هنر بتوانند به راحتی در این عرصه فعالیت کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.