شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵

علی ملاقلی پور به سینماپرس خبر داد؛

جدیدترین اخبار از «قندون جهیزیه ۲»/ روایت طنز برادران «دوقلو» از بیکاری و اعتیاد جوانان

علی ملاقلی پور

سینماپرس: علی ملاقلی پور که این روزها در حال نگارش فیلمنامه «قندون جهیزیه ۲» است در رابطه با جزئیات موضوع این اثر گفت: محوریت اصلی«قندون جهیزیه ۲» بطور مشخص در رابطه با اشتغال، بیکاری، اعتیاد و ازدواج جوانان است و امیدوارم که مورد توجه عموم مردم قرار بگیرد.

کارگردان فیلم سینمایی «قندون جهیزیه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: فیلمنامه «قندون جهیزیه ۲» با محوریت همان فیلم قبلی نوشته می شود اما شخصیت های آن فیلم در فلیمنامه جدید حضور ندارند و خط اصلی داستان این فیلم سینمایی در رابطه با دو برادر دوقلو است که در زندگی شان با مشکلات و معضلات متعددی روبرو می شوند.

وی ادامه داد: همانطور که «قندون جهیزیه» فیلمی دارای مفاهیم عمیق و ارزش های انسانی همچون تفاهم و همدلی بود، «قندون جهیزیه ۲» نیز در همین راستا در حال نگارش است و تنها قصد ما این است که با زبانی طنز، مشکلات تراژیکی را که در زندگی امروز جوانان وجود دارد بیان کنیم و در صدد آن باشیم تا توجه مسئولان را نسبت به حل این گونه مشکلات جلب کرده و از سوی دیگر نوعی روحیه همدلی را در جامعه رواج دهیم.

ملاقلی پور سپس با بیان اینکه هیچ یک از کاراکترهای «قندون جهیزیه» در نسخه جدید این فیلم حضور ندارند اظهار داشت: من و سیامک طارم سری که نگارش فیلمنامه را در دست داریم به این نتیجه رسیدیم که بهتر است برای جلب توجه بیشتر مخاطبان تنها به یک سری کاراکترها اکتفا نکنیم و دیدگاه خود را بسط و گسترش داده و آن را به بخش های دیگر جامعه نیز انتقال دهیم.

دستیار کارگردان فیلم سینمایی «مزرعه پدری» تأکید کرد: نگارش فیلمنامه «قندون جهیزیه ۲» نیاز به تحقیقات گسترده اجتماعی دارد و ما می خواهیم با انجام تحقیقات کامل این پروژه را پیش ببریم تا بتواند هرچه بهتر و بیشتر نظرات مخاطبان را به خود جلب کند.

وی سپس از ساخت این فیلم سینمایی در تهران و شمال کشور خبر داد و گفت: معلوم نیست نگارش فیلمنامه تا چه زمانی به طول بیانجامد اما امیدواریم که بتوانیم این اثر سینمایی را اوایل سال ۹۵ به مرحله تولید برسانیم. من مایل هستم همچون «قندون جهیزیه» بتوانم از حضور بازیگران مطرح در فیلم جدیدم بهره مند شوم البته نظر نهایی در راین رابطه با تهیه کنندگان می دهند که این روزها مشغول رایزنی با افراد مختلفی برای تولید این فیلم هستم.

ملاقلی پور در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: من از زمانی که ساخت فیلم «قندون جهیزیه» را آغاز کردم همیشه این دیدگاه را داشتم که فیلم آخرم را می سازم چرا که متأسفانه سینمای کشور ما این روزها در یک نوع بی ثباتی به سر می برد و اصلاً معلوم نیست که سرنوشت یک فیلم یا یک سینماگر به کجا ختم خواهد شد؛ همانگونه که مشکلات متعددی در اکران و نحوه حضور «قندون جهیزیه» به وجود آمد من انتظار دارم که سازمان سینمایی مشکلات جدیدی را برای فیلم جدید من نیز فراهم آورد! اما آنچه برای من مهم است کار صادقانه برای مردم است و به هر قیمتی فیلم نخواهم ساخت.

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: بی قانونی در سینمای ما اپیدمی شده و اغلب افرادی همیشه شرایط برایشان مهیا است که با مدیران سینمایی تبانی می کنند و دست در دستان هم دارند! امیدوارم که با تغییر این رویه شاهد رشد و اعتلای سینمای کشورمان در عرصه های داخلی و بین المللی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.