چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰

یادداشت یک تهیه کننده در آستانه انتخابات مجلس

عظیمی میرآبادی: تنها راه نجات از مشکلات حوزه سینما، حضور رجال فرهنگی در مجلس دهم است

مهدی عظیمی میرآبادی*

سینماپرس: یک تهیه کننده سینما با نگارش یادداشتی اظهار داشت که ورود هنرمندان و رجال فرهنگی به مجلس دهم میتواند برای رفع دغدغه های اهالی سینما مفید باشد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، مهدی عظیمی میرآبادی مدیر مسئول نشریه سینمای خانگی و معاون سابق نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در یادداشتی که در اختیار سینماپرس قرار داد نوشت:

«مردم از شعارهای سیاسی خسته و دلزده شده اند، از بس وعده های توخالی و دروغین در حوزه سیاسی شنیده اند. یک عقده فروخورده ای در گلوی بسیاری از مردم جا گرفته که اگر مداوا و چاره جویی نشود ممکن است عواقب وخیمی به دنبال داشته باشد. در واقع مشکل اساسی مردم و کشور ما سیاست نیست، یا این که فعلاً نیست. چون اتفاقاً سیاسیون هم برای پیش برد اهداف خود سعی می کنند از حوزه های دیگر مثل اقتصاد و فرهنگ استفاده کنند. هنوز از یادمان نرفته وعده های فراوان آزادی فرهنگی و هنری، وعده های تغییرات جدی در درآمد و معیشت مردم، و... در سالهای دور و نزدیک از زبان کسانی زده شد که خود را بسان فرشته های نجات به مردم می نمایاندند، اما پس از موفقیت در مسابقه انتخابات بخش قابل توجهی از کارشان شد: تحقیرها و توهین ها به گروه ها و باندها و جناح های مخالف یا غیر موافق و در واقع توهین به همه مردم و فراموشی عملی تمامی وعده های انتخاباتی...
اینها واقعا نکات جدی است که متاسفانه ریشه در فرهنگ دارد.

باید چکار کرد؟

حوزه های فرهنگ مثل آموزش و پرورش، آموزش عالی، صدا و سیما، ارشاد، سینما، تئاتر، کتاب، موسیقی، شعر، ادبیات، جراید و رسانه ها، اینترنت، فرهنگ عامه، سبک زندگی، تربیت فرزندان، استفاده از مظاهر تکنولوژی، و... بی سر و سامان است، پی و اساس قانونمند و معتبری جز گذشته های پر افتخار ندارد. کسی خود را ملزم به رعایت حدود و ضوابط شرعی یا عرفی یا قانونی و حتی عقلی نمی داند. بسیاری از مسئولان با دروغ، خطاها و محدودیت هایشان را توجیه می کنند، خانواده ها در لبه پرتگاه فروپاشی کامل است، مدارس و دانشگاهها به شدت به سمت بی هویتی در حال حرکت هستند. رسانه های فرهنگی و هنری بی قاعده و پرت و پلا هستند و با جدیت تمام به سمت انهدام کامل فرهنگ مردم در حرکت هستند و...
به نظرم تنها راه نجات از وضعیت فعلی ورود هنرمندان و رجال فرهنگی به مجلس است که در صورت داشتن دغدغه هایی از این دست میتوانند برای مردم (چه مردم حوزه انتخابیه و چه مردم ایران) مفید باشند. این یک موضوع جدی و پر بحثی است که باید بیش از این به آن فکر کرد»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.