جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳

تبریزی، حاتمی‌کیا و ده‌نمکی مهمان برج می‌شوند

فجر34

مهر: کاخ جشنواره در پنجمین روز از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر میزبان فیلم هایی چون «خوان بی خان»، «زمناکو»، «چهارشنبه»، «بادیگارد»، «من»، «امکان مینا» و «رسوایی ۲» می شود.

 امروز جمعه ۱۶ بهمن ماه در پنجمین روز از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، هفت فیلم «خوان بی خان»، «زمناکو»، «چهارشنبه»، «بادیگارد»، «من»، «امکان مینا» و «رسوایی ۲» در کاخ جشنواره واقع در برج میلاد نمایش داده می شود.

فیلم مستند «خوان بی خان» به کارگردانی هادی معصوم دوست ساعت ۱۴ در بخش «سینما حقیقت» به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این فیلم مستند آمده است: خانواده‌ای که به دلیل برخی اختلاف ها یکدیگر را سال ها ملاقات نکرده‌اند، به دلیل بیماری مادرشان بار دیگر مجبور می‌شوند در کنار هم قرار گیرند و کار مشترکی را انجام دهند.

فیلم مستند «زمناکو» به کارگردانی مهدی قربانپور نیز در ساعت ۱۵:۱۵ در برج میلاد اکران می شود. در خلاصه داستان این مستند آمده است: ۱۶ مارچ ۱۹۸۸ (۲۵ اسفند ۱۳۶۶) حلبچه شهری مرزی در اقلیم کردستان عراق توسط صدام بمباران شیمیایی می شود، این اتفاق باعث جدایی کودکی ۴۰ روزه از آغوش مادرش می شود.

«چهارشنبه» به کارگردانی سروش محمدزاده نیز در بخش «هنر و تجربه» ساعت ۱۶:۳۰ نمایش داده می شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: آنها نمی دانستند اتفاقی می افتد که چهارشنبه را برایشان روزی متفات خواهد کرد.

در این فیلم بازیگرانی چون شهاب حسینی، آرمان درویش، نسیم ادبی، هستی مهدوی، امیرحسین شام بیاتی، الهام حاج فتحعلی و گیتی قاسمی حضور دارند.

«بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا امروز در بخش «سودای سیمرغ» ساعت ۱۸:۳۰ نمایش داده می شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: چرا این قدر دیر اومدی؟ مأموریت بودم. شغلت چیه؟ تو حفاظتم. نگهبانی؟ محافظم. آهان پس بادیگاردی.

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون پرویز پرستویی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، امیر آقایی، فرهاد قائمیان، محمود عزیزی، محمد حاتمی، علی یعقوبی، پدرام شریفی، دیبا زاهدی، شیلا خداداد و پریوش نظریه حضور دارند.

«من» به کارگردانی سهیل بیرقی در بخش «سودای سیمرغ» و «نگاه نو» در ساعت ۲۱ در برج ملاد نمایش داده می شود و در خلاصه داستان آن آمده است: ما رو نرقصون آذر.

لیلا حاتمی، امیر جدیدی، بهنوش بختیاری، علیرضا استادی، علی منصور، سعید عطاییان و مانی حقیقی از بازیگران این فیلم هستند.

«امکان مینا» به کارگردانی کمال تبریزی نیز ساعت ۲۲:۳۰ در بخش «سودای سیمرغ» نمایش داده می شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: تردید، شک و سرانجام خیانت، زندگی عاشقانه مهران و مینا را به مسیر تازه ای می کشاند.

میلاد کی‌مرام، مینا ساداتی، شاهرخ فروتنیان، بهرنگ علوی، شایسته ایرانی، سیامک صفری، فرزاد باقری، سیامک احصایی، بهادر مالکی و علی مردانه بازیگران این فیلم هستند.

آخرین فیلم در پنجمین روز از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر میزبان فیلم سینمایی «رسوایی ۲» به کارگردانی مسعود ده نمکی است. این فیلم سینمایی در بخش «سودای سیمرغ» و در ساعت ۲۴ بامداد نمایش داده می شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «به خودتان تکان بدهید تا خدا تکانتان نداده.» این جمله ای است که حاجی یوسف، پیرمرد زاهد شهر با دیدن آسیب های اجتماعی به مردم و مسئولان گوشزد می کند اما برخی او را جدی نمی گیرند و برخی نیز با شایعه وقوع زلزله و عذاب دستمایه شروع داستان را فراهم می کنند.

اکبر عبدی، محمدرضا شريفی نيا، سحر قريشی، مهران رجبی، فخرالدين صديق شريف، امين ايمانی، امير نوری، اسماعيل خلج، رامين راستاد و ابوالفضل همراه بازيگران اصلی «رسوايی ۲» هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.