یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱

مجمعی که سرانجام تشکیل شد!

حضور چهره های جدید در ترکیب کانون کارگردانان/ چرا برخی فیلمسازان منسوب به طیف خاص خانه سینما غایب بودند؟

سر در خانه سینما

سینماپرس: اعضای جدید کانون کارگردانان خانه سینما با حضور چهره های جدید و در عین حال عدم حضور جدی برخی کارگردانان منسوب به طیف خاص خانه سینما معرفی شدند.

به گزارش سینماپرس، مجمع عمومی کانون کارگردانان خانه سینما سرانجام پس ازمدتها بعد از ظهر دیروز شنبه ۲۴ بهمن ماه برگزار شد و پس از ارایه گزارش عملکرد شورای مرکزی و بازرسان پیشین اعضای جدید شورای مرکزی این کانون به ترتیب آرا و به شرح زیر انتخاب شدند.

این در حالیست که حضور چهره های جدید در ترکیب این کانون، نشانگر تغییر و دگرگونی در فرایند تصمیم گیری ها و عملکرد این تشکل صنفی و پراهمیت در خانه سینماست؛ هر چند که میتوان انفعال حاکم بر دو دوره پیشین کانون را نیز عامل افزایش آرای برخی کارگردانانی دانست که برای تخستین بار در انتخابات دیروز شرکت نمودند.

در هر حال آنچه که مهم جلوه می کند عدم حضور برخی کارگردانان وابسته به طیف خاص حاکم بر خانه سینمادر مجمع روز گذشته است که یا میتواند ناشی از عدم کارکرد و به تبع آن بهره برداری های مرسوم آنان از این نهاد صنفی در عرصه سینما باشد و یا برنامه جدید آنان در سال ۹۵ با محوریت انتقاد تند و صریح از رئیس سازمان سینمایی کشور که قطعا در صورت نبودن در انجمن کانون کارگردانان خانه سینما میتواند برای این دسته از فیلمسازان شناخته شده سیاسی، نتایج و منافع بهتری به همراه داشته باشد!

 اعضای اصلی شورای مرکزی:

۱. نیکی کریمی ۸۲ رای

۲. محمد بزرگ نیا ۷۷ رای

۳. مازیار میری ۷۵ رای

۴. کامبوزیا پرتوی ۶۶ رای

۵. محمدعلی سجادی ۶۵ رای

۶. نادر مقدس ۶۴ رای

۷. مصطفی کیایی ۵۶ رای

۸. محمد حسین لطیفی ۵۵ رای

۹. داریوش فرهنگ ۵۲ رای

 اعضای علی البدل شورای مرکزی:

۱.احمد مرادپور ۴۸ رای

۲. هاتف علیمردانی ۲۲ رای

بازرسان شورای مرکزی:

۱.قدرت الله صلح میرزایی ۵۶ رای

۲.علی اکبر ثقفی ۴۹ رای

شورای مرکزی کانون در نخستین جلسه خود در هفته جاری رییس، نایب رییس، سخنگو و خزانه دار کانون کارگردانان سینمای ایران را انتخاب خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.