جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶

کارگردان «شکارچی شنبه»:

۲ سال گذشته به هیچ کدام از وعده های دولت در حوزه سینما عمل نشد

پرویز شیخ طادی*

سینماپرس: کارگردان "شکارچی شنبه" گفت: الان هیچ محاسبه‌ای روی مزرعه سینما نداریم و به همین دلیل محصول این مزرعه آفت‌زده است چرا که در طول ۲ سال گذشته هیچ کدام از وعده های دولت در حوزه سینما به ویژه در حوزه اندیشه هیچ تغییری اتفاقی نیفتاده است.

به گزارش سینماپرس، پرویز شیخ طادی درباره وضعیت سینما در سال ۹۴ گفت: ما دیگر به مدل بساز و بفروش ها عمل می کنیم و یاد گرفته ایم که تنها با دیدن وضعیت موجود تشخیص دهیم که آیا وعده مدیران فرهنگی قابلیت اجرایی شدن دارند یا خیر؛ از این رو شخصا به تحولات ناگهانی در سینما امیدوار نداشته و ندارم؛ چرا که توان مالی کشور در وضعیتی قرار ندارد که مدیران بتوانند وضعیت موجود را بهبود دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از سنگ بناها در حوزه های مختلف مانند سینما متکی به تحریم ها و لغو آن و همچنین آزادسازی پول هایمان است؛ از این رو وقتی وعده ای از سوی مدیران داده می شود در وهله اول نگاه می کنیم که آیا دولت توان اجرایی کردن آن را از لحاظ مالی و اجرایی دارد یا خیر و به همین دلیل به نظرم سال آینده هم بعید است که وعده هایی که دولت در طول این مدت داده، عملیاتی شود.

کارگردان «شکارچی شنبه» با بیان اینکه امید برای بهبود وضعیت مسئله خوبی است، اظهار داشت: البته با وضعیت مالی فعلی وزارت ارشاد هیچ کدام از وعده ها محقق نخواهد شد؛ چرا که در طول ۲ سال گذشته هیچ کدام از وعده های دولت در حوزه سینما به ویژه در حوزه اندیشه هیچ تغییری اتفاقی نیفتاده است.

شیخ طادی با تشبیه سینما به مزرعه کشاورزی گفت: الان هیچ محاسبه ای روی مزرعه سینما نداریم و به همین دلیل محصول این مزرعه آفت زده است؛ البته ما دیگر یاد گرفته ایم که در مقابل دولت های مختلف و وعده های آنها صبور باشیم.

وی خاطر نشان کرد: دولت های مختلف روی ما آزمون و خطا انجام می دهند و ما هم صبر می کنیم؛ ولی متاسفانه باید برای مزرعه سینما فکری شود تا دیگر شاهد محصولات آفت زده نباشیم.

منبع: نسیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.