جمعه ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۹

همزمان با سالروز هنر انقلاب اسلامی عنوان شد؛

بهمنی: نهادها و دستگاه های مسئول باید ناظر عملکرد مسئولان و مدیران فرهنگی باشند/ مساله فرهنگ از اولویت دولتمردان خارج شده است

حبیب الله بهمنی

سینماپرس: حبیب الله بهمنی کارگردان سینما همزمان با بیستم فروردین ماه سالروز شهادت مرتضی آوینی که روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است گفت: نهادهایی مانند سازمان بازرسی کل کشور، قوه قضاییه، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و... باید ناظر بر عملکرد مسئولان و مدیران فرهنگی کشور باشند و برای احیای هنر انقلاب اسلامی در کشور تلاش کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «پرواز ۷۰۷» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تا نظارت قانون مند در کشور وجود نداشته باشد ما نمی توانیم امیدی به احیای هنر انقلاب اسلامی و آنچه که رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگی مد نظر دارند دست پیدا کنیم؛ در کشور ما قانون، بودجه، امکانات و نیروی انسانی به حد کافی برای تولید آثار فرهنگی و هنری مرتبط با انقلاب اسلامی وجود دارد و هنرمندان به عنوان سربازان نظام و انقلاب در حوزه فرهنگ همیشه در حال آماده باش هستند تا در این راه تلاش کنند اما این فرماندهان هستند که بایستی با نظارت جدی در این عرصه شرایطی را فراهم آورند تا ما به آنچه شایسته اش هستیم دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: هنرمندان ارزشی و متعهد که نسبت به نظام و انقلاب اسلامی دغدغه دارند همواره و طی تمامی این سال ها که چندان توجهی به هنر انقلاب نمی شود مطالبات خود را از مسئولان فرهنگی کشور در دولت های گوناگون درخواست کرده اند اما متأسفانه این هنرمندان ارزشی بدل به چهره هایی شده اند که مرتباً در حال نق زدن هستند و از این رو دولتمردان و مدیران فرهنگی آن ها را در لیست سیاه خود قرار داده و در واقع آن ها را بایکوت کرده اند که همین امر نیاز به نظارت جدی دستگاه های ناظر دارد تا با آن ها برخورد قاطعانه کنند.

بهمنی در ادامه این گفتگو با تأکید بر اینکه همه ما باید پاسخگوی مطالبات رهبری باشیم اظهار داشت: رهبری بارها و بارها در سخنرانی های متعدد خود به مسأله مهم فرهنگ اشاره کرده اند و از مسئولان خواسته اند تا جایی برای کار نیروهای انقلابی باز کنند اما متأسفانه ما شاهد آن هستیم که برخلاف نظرات ایشان برخی از نیروهایی که همواره به کار گرفته می شوند به نوعی افکار ضد انقلابی دارند و از سوی دیگر بچه مسلمان ها پشت در مانده اند!

این فیلمساز خاطرنشان کرد: رهبری همواره مسئولان کشور را نسبت به مسأله شبیخون فرهنگی، جنگ نرم و تهاجم فرهنگی بیگانگان آگاه کرده اند و از آن ها خواسته اند تا با تدبیر جدی به مقابله با اهداف دشمنان نظام و انقلاب برآیند اما متأسفانه گویا مدیران فرهنگی کشور در خواب غفلت رفته اند و به همین دلیل است که هیچ گونه برنامه ریزی هدفمندی برای مقابله با دشمنان صورت نگرفته است.

کارگردان فیلم سینمایی «سیب و سلما» تأکید کرد: ما نیازمند یک عزم ملی هستیم تا هنر انقلاب اسلامی را در سطح کشور و سپس در سطح جهان بسط و گسترش دهیم و این نیاز به نظارت دستگاه های مسئول دارد؛ متأسفانه ما همواره شاهد آن هستیم که برخی از قدرت های بیگانه که نمی خواهند انقلاب آنچنان که باید به ثمر بنشیند حرف از «برجام۲» و «برجام۳» می زنند؛ این یعنی اینکه دشمنان زمینه فرهنگی در کشور را فراهم می بینند تا ما را به نوعی بازیچه دست شان قرار دهند و ما باید به این مسأله که برای کشورمان هشداری جدی و فوری محسوب می شود به طور جدی واقف و آگاه باشیم.

بهمنی در بخش دیگری از این گفتگو یادآور شد: زمانی که انقلاب اسلامی شکل گرفت مسأله فرهنگ به عنوان زیربنای انقلاب شناخته می شد و بزرگان انقلاب از جمله حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری، شهید مطهری و... در سخنان شان همواره نسبت به این مسأله توجه ویژه نشان داده اند؛ چرا که مسأله فرهنگ به نوعی می تواند یک جامعه را به رستگاری برساند اما ما همواره نسبت به این امر مهم غفلت کرده ایم و مسبب این مسأله هم برخی از مدیران و مسئولان ناآگاه بوده اند.

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: مسأله فرهنگ و هنر که به نوعی از اولویت مدیران در جمهوری اسلامی ایران خارج شده است بایستی به اولویت اصلی بدل شده و ما شاهد قانون گذاری جدی برای احیای هنر انقلاب اسلامی باشیم و بتوانیم نیروهای ارزشی را در تمامی عرصه های فرهنگی به کار بگیریم.

نظرات

  • پارسایی ۱۳۹۵/۰۱/۲۰ - ۱۲:۴۱
    0 0
    نهاد های نظارتی حراستی و... وزرات ارشاد هم به فرافکنی وسلب ماموریت ومسئولیت روی آوردند تورابخدا اطلاع رسانی کنید تورابخدا اطلاع رسانی کنید تورابخدا اطلاع رسانی کنید مشکلات اصحاب فرهنگ وهنر را به ویژه درشهرستانها از پای در آورده ونابود می کند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.