دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

حقانی: همزمان مراحل پیش تولید دو فیلم را دنبال می کنم/ فیلمساز باهوش باید در تمامی ژانرها فعالیت کند!

پیمان حقانی

سینماپرس: پیمان حقانی کارگردان جوان سینما در رابطه با جدیدترین فعالیت های خود گفت: همزمان مراحل پیش تولید دو فیلم را دنبال می کنم که یکی از آن ها در ژانر طنز و دیگری درامی تلخ است اما احتمالاً اثر طنز زودتر به مرحله تولید خواهد رسید.

کارگردان فیلم «۳۱۶» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: فیلمنامه طنزی که آماده ساخت دارم به اذعان بسیاری از افرادی که تاکنون آن را مطالعه کرده اند یکی از پرفروش ترین فیلم های سینمای ایران خواهد شد و خوشبختانه هزینه تولید آن نیز بسیار اندک است.

وی ادامه داد: داستان این فیلم در یک خانه می گذرد و جز این خانه هیچ لوکیشنی در فیلم وجود ندارد اما با این حال به دلیل داشتن پتانسیل داستان می تواند استقبال خوب مخاطبان را با خود در پی داشته باشد و امیدوارم که تا اوایل تابستان بتوانیم فیلم را جلوی دوربین ببریم.

حقانی سپس در پاسخ به این سوأل که درام اجتماعی خانوادگی اش که از اواسط سال گذشته درصدد ساخت آن بود چه زمانی جلوی دوربین خواهد رفت اظهار داشت: به دلیل حساسیت بسیار زیادی که روی این فیلمنامه داشتم چندین بار بازنویسی روی آن انجام دادم و خوشبختانه به تازگی این فیلمنامه که عنوان آن «میراث فتحعلی» است نهایی شده و در صورت توافق با تهیه کنندگان آن را به زودی خواهیم ساخت.

این فیلمساز تأکید کرد: «میراث فتحعلی» علاوه بر داشتن داستانی جذاب و فضایی که تاکنون در سینمای ایران وجود نداشته است فیلمی بسیار پر کاراکتر خواهد بود که درصدد هستم بازیگران آن را از میان چهره های مطرح سینمایی انتخاب کنم و از این رو این فیلم نیز خواهد توانست در گیشه حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد؛ نکته جالب توجه این است که کل لوکیشن های این فیلم نیز در یک مجتمع مسکونی می گذرد و جز این مجتمع مسکونی لوکیشنی در فیلم نخواهیم داشت.  

کارگردان فیلم «مردی که گیلاس هایش را خورد» خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که همواره در فضاهای محدود مبادرت به نگارش فیلمنامه می کنم این است که نشان دهم لزوماً یک فیلم خوب نیازی به تعدد لوکیشن ندارد و خلاقیت فیلمساز و همچنین داستان پرکشش است که باعث موفقیت یک اثر سینمایی می شود.

حقانی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه یک فیلمساز باهوش باید در تمامی ژانرها فعالیت کند اظهار داشت: فیلمساز محبوب من استنلی کوبریک است که به همگان ثابت کرد یک سینماگر آگاه و باهوش فردی است که خود را محدود به یک ژانر نمی کند؛ فیلم های مطرح تاریخ سینمای جهان ثابت کرده که ما نمی توانیم هیچ ژانری را به عنوان ژانر برتر در سینما بشناسیم و من همانطور که در «۳۱۶» نشان دادم دوست دارم علاوه بر ژانرها، سبک های متفاوت و گوناگون سینمایی را نیز تجربه کنم.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: به همین دلیل است که مخاطبان در فیلم های داستانی جدیدم نباید منتظر یک فضای کلاسیک و رئال باشند چرا که من قطعاً کارهای جدیدی را در فیلم ها انجام خواهم داد که از فضای رئال سینمایی دور است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.