دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

گلستانه: «تشویش» فیلمی اجتماعی همراه با داستانی است که مبتلا به بخشی از خانواده های امروز ایران است

مهدی گلستانه

سینماپرس: مهدی گلستانه کارگردان در رابطه با جدیدترین فیلم سینمایی اش با عنوان «تشویش» گفت: «تشویش» فیلمی اجتماعی همراه با داستانی است که مبتلا به بخشی از خانواده های امروز ایران است.

کارگردان فیلم سینمایی «نقطه کور» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: متأسفانه این روزها برخی اخبار کذب و نادرست را از این فیلم سینمایی منعکس می کنند که من از همین طریق اعلام می کنم که این اخبار منتشره به هیچ عنوان صحت نداشته و نمی دانم به چه دلیل برخی از رسانه ها مبادرت به انتشار آن ها می کنند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال یکی از رسانه ها مدعی شده که «تشویش» اواسط خردادماه در تهران کلید خواهد خورد و یا ما برای ساخت این فیلم از سازمان سینمایی درخواست پروانه ساخت کرده ایم که به هیچ عنوان چنین مطلبی صحت ندارد.

گلستانه سپس با بیان اینکه «تشویش» نیاز به ۳ بازیگر نوجوان دارد که بتوانند سازهای سخت را بنوازند و در ضمن از فیزیک و چهره مناسبی برای ایفای نقش سینمایی برخوردار باشند اظهار داشت: مدتی است که ما یک فراخوان عمومی برای جذب ۳ بازیگر نوجوان برای بازی در این فیلم را منتشر کرده ایم و در صورتی که بتوانیم این ۳ بازیگر نوجوان را پیدا کنیم برای «تشویش» از سازمان سینمایی درخواست پروانه ساخت خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما در این فیلم نیاز به ۳ بازیگر نوجوان داریم که بتوانند سازهای بسیار سخت و غیر معمولی همچون آکاردئون، تنبور و چنگ را به خوبی و به صورت کاملاً حرفه ای بنوازند؛ قطعاً نواختن سازهای بسیار ساده ای مانند گیتار، دف، تنبک، سه تار و... برای ما ملاک نخواهد بود؛ ما نیاز به نوجوانانی داریم که برای آموزش ساز زدن سختی و مشقت فراوان کشیده باشند و مانند اغلب مردم جامعه دنبال کارهای زود بازده نباشند چرا که داستان فیلم این گونه ایجاب می کند.

کارگردان فیلم سینمایی «نازنین» ادامه داد: بنابر صحبت هایی که با آقای فرجی داشته ایم در صورت پیدا شدن بازیگرانی با این شرایط سپس از سازمان سینمایی درخواست پروانه ساخت خواهیم کرد و بلافاصله هم فیلم را در شهر تهران جلوی دوربین خواهیم برد تا دچار مشکلاتی مانند تمدید پروانه ساخت و... نشویم؛ همچنین یکی دیگر از نکات مهمی که در رابطه با تولید این اثر سینمایی وجود دارد این است که بازیگران مطرح سینمای کشور نیز قطعاً در «تشویش» حضور خواهند داشت اما ملاک ما برای انتخاب بازیگران حرفه ای ۳ بازیگر نوجوان مان هستند تا بر اساس چهره و رنگ پوست و چشم های آن ها مبادرت به انتخاب بازیگران حرفه ای که نقش پدر و مادرهای شان را خواهند داشت انتخاب نماییم.

گلستانه افزود: «تشویش» داستان ۳ دانشجوی سال اولی رشته موسیقی است که در نقطه ای از زندگی شان یک موقعیت حساس به وجود می آید و آن ها مجبور می شوند تا پول بسیار هنگفتی را تهیه کنند؛ این موقعیت آن ها را بر سر ۲ راهی قرار می دهد که آیا از هنرشان استفاده کنند و در مجالس و محافل حاضر شوند و یا اینکه از راه دیگری این پول را به دست بیاورند...

وی تأکید کرد: ذکر این نکته نیز ضروری است که «تشویش» به هیچ عنوان فضایی چالشی ندارد و داستان آن هم مربوط به موسیقی های زیر زمینی و... نمی شود و روی فیلمنامه آن هم قطعاً حساسیتی وجود نخواهد داشت.

گفتنی است؛ «تشویش» پس از  «دردسر بزرگ»، «نازنین»   و «نقطه کور» چهارمین فیلم بلند سینمایی مهدی گلستانه محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.