شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴

فیلمسازان و جشنواره ویدیویی «یاس»/۳

غذبانی: صرف بودجه های هنگفت برای برگزاری جشنواره یاس و پشت در ماندن بسیاری از فیلمسازان برای تولید آثارشان درست نیست

داریوش غذبانی*

سینماپرس: داریوش غذبانی کارگردان سینما و تلویزیون در آستانه برگزاری جشنواره فیلم یاس گفت: صرف بودجه های هنگفت برای برگزاری جشنواره یاس و پشت در ماندن بسیاری از فیلمسازان برای تولید آثارشان درست نیست؛ آنچه باید در اولویت مدیران سینمایی قرار گیرد این است که در ابتدا بازار عرضه برای آثار ویدیویی در نظر بگیرند و سپس اقدام به تولید آثار کنند و در نهایت برای آن آثار جشنواره برپا کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «خماری» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: وقتی که محلی برای عرضه آثار ویدیویی وجود ندارد و بسیاری از فیلمسازان هم نمی توانند فیلمنامه های خود را به تولید برسانند برگزاری جشنواره یاس کار چندان درستی به نظر نمی رسد.

وی ادامه داد: متأسفانه موسسه رسانه های تصویری به عنوان متولی اصلی تولید و پخش آثار ویدیویی با فیلمسازان این حوزه به صورت سلیقه ای برخورد می کند و البته این برخورد سلیقه ای در سایر نهادهای زیرمجموعه سازمان سینمایی هم به خوبی دیده می شود و همین امر باعث شده تا امروزه بسیاری از تولیدکنندگان آثار ویدیویی خانه نشین شوند و جایی برای حضور و فعالیت شان وجود نداشته باشد.

غذبانی یادآور شد: سال گذشته فیلم بنده با عنوان «مردان آفتاب» در ۴ بخش از جشنواره یاس کاندید دریافت جایزه شده و در هر ۴ بخش هم جوایز را از آن خود کرد و به عنوان بهترین فیلم، فیلمنامه، کارگردانی و فیلمبرداری شناخته شد اما از آن زمان تاکنون هیچ اتفاقی برای این فیلم نیفتاده و بنده به عنوان فیلمساز مانده ام که با فیلمم چه کاری باید انجام دهم و کجا باید آن را عرضه کنم و متأسفانه کسی هم مرا یاری نمی کند.

این فیلمساز تأکید کرد: مسئولان برگزار کننده جشنواره فیلم یاس می توانند به جای صرف بودجه های هنگفت برای برگزاری این جشنواره که عایدی مثبتی برای فیلم های ویدیویی و سینماگران این حوزه ندارد محلی مانند فرهنگسراها و یا برخی از سالن های نمایش در تهران و شهرستان ها را پخش این قبیل آثار اختصاص دهند تا فیلم های ویدیویی در طول سال به خوبی دیده شوند و همه مردم در سراسر کشور بتوانند به بهترین شکل ممکن از این آثار بهره مند شوند.

وی در خاتمه این گفتگو خاطرنشان کرد: مسئولان به جای آنکه مشکلات اصلی سینما و فیلم های ویدیویی را حل کنند به برگزار کردن جشنواره ها می اندیشند که کاری بسیار نادرست است و می تواند منجر به آسیب های جدی بر پیکره سینما شود.

مصاحبه : سیدرضا منتظری

اخبار مرتبط

نظرات

  • صمیمیه ۱۳۹۵/۰۹/۲۰ - ۱۳:۴۴
    0 0
    موافقم این دورهمی های بیخودی را جمع کنید بدهید به فیلمسازان فیلم هایشان را بسازند. جشنواره یاس تعطیل شود چه اتفاقی می افتد !؟ فقط جلوی حیف و میل ها گرفته می شود . همین

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.