دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲

گفتگوی علی ضیاء با مدیرعامل مترو و هموطنان اهل سنت/ خاطره بازی با بازیگر خردسال «مسافران مهتاب»

علی ضیا در برنامه تلویزیونی فرمول یک

سینماپرس: سیدعلی ضیاء در «فرمول یک» امروز میزبان مدیرعامل مترو، دو تن از برادران اهل سنت و مسعود نجفی کارشناس سینمایی شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، سیدعلی ضیاء در بیست و هفتمین قسمت از اجرای «فرمول یک»، میزبان محمد احمدی بافنده مدیرعامل شرکت بهره برداری متروتهران و حومه بود.

احمدی در این گفتگو بیان کرد: توسعه بیشتر هدف همه مدیران شهرداری است. اکنون بیش از ۲۰ هزار نفر به صورت ۲۴ ساعته برای راه اندازی خط ۶ و ۷ مترو کار می کنند. دکتر قالیباف می گوید کسانی که می گویند پول نیست بی عرضگی خود را اعلام می کنند. ما در نداشتن پول هم کارمان را جلو می بریم. ما به خدا توکل می کنیم و خدا روسفیدمان می کند.

وی افزود: تخفیف مترو یا رایگان کردن آن توهین به مردم است. از طرفی چنین کاری نیازمند مصوبه شورای شهر است. ما فقط ۲۰ درصد هزینه نگهداری و مراقبت از مترو را از این طریق به دست می آوریم. ۷۵ میلیارد تومان هزینه ماهانه مترو است که حدود ۱۵ میلیارد تومان آن از طریق فروش بلیت به دست می آید. همچنین ما روزی سه میلیون سفر داریم. 

مدیرعامل مترو یادآور شد: ورودی تهران از غرب و شرق و جنوب شرق و جنوب غرب بیشترین تقاضا است و فقط از غرب و شرق روزانه ۵ میلیون نفر وارد شهر می شوند. ما هرچقدر مترو را توسعه دهیم مردم را به استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی ترغیب می کنیم. تعداد زیادی از شهروندان کرجی و شهرگرد از مترو بی بهره هستند و این باعث ترافیک گسترده در مسیر رفت و آمد آنها می شود.

وی اعلام کرد: اگر خط مترو چهاردانگه و اسلامشهر تکمیل شود، سه میلیون نفری که هر روز از این مناطق می آیند، می توانند از مترو استفاده کنند. 

احمدی بافنده با بیان اینکه تلاش دکتر قالیباف و شهرداری تهران این است که خط ۶ را از دولت آباد راه اندازی کنیم، ادامه داد: ساخت ایستگاه ها تکمیل شده است. مرحله بعدی تجهیز کردن و برق و سیگنالیسم است. ما اکنون در حال تکمیل تجهیزات هستیم. همچنین واگن سازی ها هم در حال انجام است. ما فقط قطعاتی را از واگن وارد می کنیم و باقی کارها در کشور انجام می شود. 

وی تأکید کرد: نکته بسیار مهم این است که تونل مترو و دسترسی های مترو فقط برای حمل و نقل نیست و یک ظرفیت پدافند غیرعامل و پناهگاهی است. 

مدیرعامل مترو درباره برخی نارضایتی های مردم از مترو اظهار کرد: نظر من برای ما کاملا محترم است. قطعا ممکن است نارضایتی ایجاد شود. در حوزه خدمات شهری هیچ خدماتی به یاد نخواهد ماند و مردم هر روز تقاضای جدیدتری دارند. بعضی ایستگاه ها ۱۵، ۲۰ سال در حال کار است اما ما اینقدر که دنبال توسعه خطوط هستیم، این ایستگاه ها را ارتقا نداده ایم. ولی ما حتی به راحتی روشن دلان هم فکر می کنیم.

وی تصریح کرد: مثلا در ایستگاه شادمان پیش بینی این تعداد مشتری نداشتیم اما اکنون مردم زیادی از این خط استفاده می کنند. عمده نارضایتی مردم از تراکم در قطارها است که همانطور که اشاره کردم ما بیشتر به دنبال توسعه مترو در همه نقاط هستیم و فرصت نمی کنیم قطارها را برای خطهای فعال افزایش دهیم. تراکم مترو ما حتی از تراکم مترو پاریس هم بیشتر است.

احمدی بافنده درباره تاثیر بروز خودکشی در مترو و اتفاقات این چنینی گفت: بروز حوادثی چون خودکشی ضربه زیادی به ما می زند و کار ایستگاه، خط و همه چیز را به هم میریزد. همچنین تاثیر منفی روی کارکنان ما می گذارد.

وی در پایان اعلام کرد: مترو یک سازمان پیچیده اما قابل دسترسی است. اگر یک قطعه مترو ۱ دلار قیمت خارجی اش است در داخل کشور می تواند ۵ دلار تاثیر بگذارد. کسانی که فتوحات علمی زیادی دارند و می توانند در حوزه مترو ما را کمک کنند. ما سومین نمایشگاهمان را با استفاده از همه ظرفیتها و با حضور صنعتگران مترو راه انداخته ایم. چراغ مترو هیچوقت خاموش نیست و همکاران ما ۲۴ ساعته مشغول کار هستند.

بکدوری سوداگر، هموطن اهل سنت و آخوند مراد محمد مدیر حوزه علمیه انوریه در ادامه به مناسبت سالروز میلاد پیامبر (ص) به روایت اهل سنت و هفته وحدت مهمان علی ضیاء شدند.

سوداگر در سخنانی گفت: رسول اکرم صلی الله علیه و سلم گفتند وحدت مایه رحمت است و تفرقه موجب عذاب خواهد بود. ما ۱۲ ربیع الاول را تولد پیامبر می نامیم و شیعیان نیز ۱۷ ربیع الاول را میلاد پیامبر می دانند. حضرت امام خمینی (ره) به عنوان یک فقیه عادل، این فاصله را هفته وحدت نامیدند. حضرت آقا نیز بر اتحاد اسلامی و انسجام اسلامی تاکید کردند.

وی در پاسخ به ضیاء درباره حضور در کاروان اربعین نیز اظهار کرد: ما هم در راستای آموزه های دینی و قرآنی به عنوان گروه مردمی اهل سنت متشکل از برادران ترکمن و بلوچ در قالب کاروان حضرت محمد (ص) جهت شرکت در مراسم پیاده روی در اربعین به کربلا تشرف داشتیم.

آخوند مراد محمد مدیر حوزه علمیه انوریه نیز در سخنانی بیان کرد: داعشی و تکفیری ها به کودکان هم رحم نمی کنند. این کارهای زشت اسلام را در جهان بد جلوه میدهد. نظام اسلامی و مردم ما آگاه هستند که این از اسلام دور است.

وی تاکید کرد: مصادیق اسلامی که ۱۴۰۰ سال پیش نازل شده با اتفاقاتی که چه قبل و چه بعد از انقلاب چه علیه و چه له نظام انجام شده وجود دارد. ما باید بکوشیم اشتراکات را در راستای تقریب مذاهب یکی کنیم. 

در بخش پایانی برنامه مسعود نجفی کارشناس و خبرنگار سینمایی «فرمول یک» حضور داشت که به تولد رسول صدرعاملی و ۶۲ ساله شدن او اشاره و بیان کرد او از سال ۸۸ فیلم نساخته و ای کاش دوباره فیلم بسازد.

وی همچنین گفت: شب گذشته جشنواره خوب سینما حقیقت به پایان رسید و امروز هم جشنواره فیلم یاس آغاز می شود.

به گفته نجفی، قرار است هر هفته دوشنبه ها سراغی از نوستالژی ها بگیرند و به گذشته رجوع کنند و سراغ بچه هایی را بگیرند که در مقطعی درخشیدند و حالا خبری از آنها نیست.

محمدرضا امیرصادقی که در سن ۲ سالگی اولین تجربه هنری خود را در فیلم «مسافران مهتاب» در نقش مش حسین آقا تجربه کرده مهمان این بخش بود.

وی در پاسخ به اینکه چون پسر تهیه کننده بوده، وارد سینما شده، گفت: بله من جزو کسانی بودم که راحت آمدم ولی سخت ادامه می دهم. به نظرم اگر کسی در هر حوزه ای به واسطه رابطه وارد شود، ماندنش در آن حرفه بسته به استعداد و توانایی او است. در همه جای دنیا هرکس از یک خانواده هنری می آید می گویند او هم ژن هنری دارد اما در ایران برعکس است.

امیرصادقی درباره یکی از خاطرات جالبش یادآور شد: در فیلم خواستگاری ۵ ساله بودم و خیلی شیطنت داشتم. یک بار آقای فخیم زاده را اذیت کردم و ایشان هم مرا دعوا کردند. بعد از آن با گریم و لباس توی باغچه شیرجه زدم و سرانجام با یک جعبه گوجه سبز و دوچرخه راضی شدم دوباره بازی کنم.

«فرمول یک» شنبه تا چهارشنبه ها هر روز ساعت ۶:۳۰ تا ۸:۱۰ با تهیه کنندگی افشین حسین خانی و با خوانندگی تیتراژ حامد همایون روی آنتن شبکه یک سیما می رود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.