چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳

قحطی بزرگ به کارتون و کاریکاتور رسید!

کیهان: همزمان با یکصدمین سالگرد قحطی تحمیلی انگلیس علیه ایران که منجر به مرگ نیمی از مردم ایران شد، فراخوان ملی کارتون «یک قرن سکوت» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار کیهان، درحالی که شبه‌روشنفکران همواره در پی سانسور جنایت گسترده استعمار بریتانیا علیه ایران در سال‌های ۱۹۱۷تا ۱۹۱۹ بوده‌اند، هنرمندان انقلابی با خلق آثاری سعی در یادآوری و آگاهی‌بخشی به مردم در این زمینه دارند. در همین جهت، همزمان با فیلم «یتیم‌خانه ایران» که به روایت ماجرای قحطی بزرگ می‌پردازد، هنرمندان عرصه کارتون و کاریکاتور نیز به بازنمایی این جنایت دولت انگلیس خواهند پرداخت.
واحد تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس در بیانیه‌ای اعلام کرد: اکنون که در آستانه صدمین سالگرد تحمیل قحطی بزرگ ایران که توسط امپراطوری استعمار، انگلیس در ظاهر حامی حقوق بشر هستیم بر آن شدیم حافظه تاریخ جهان را که در مواجهه با رویدادهای تاریخی ایران دچار آلزایمر و ناشنوایی حاد می‌گردد با زبانی دیگر بیدار و شنوا کنیم زبانی که سکوتش فریادی است پر از معنا که هر گوش ناشنوایی را با آهنگ خود شنوا می‌کند. برآنیم با زبانی سخن گوییم که به تمامی زبان‌ها و گویش‌های دنیا تفسیر و ترجمه می‌شود برآنیم از سلاحی استفاده کنیم که در برندگی و شیرینی بی‌همتاست ما این بار مغزها و چشم‌ها را هدف گرفته‌ایم و آماده شلیک به آنهاییم.
این فراخوان، آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه فراخوان را پنجشنبه ۳۰ دی ۹۵ معرفی کرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.