چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷

با وجودشانتاژ رسانه‌ای و تلگرامی؛

«ارادتمند، نازنین، بهاره، تینا»‌ هیچ شانسی برای اکران ندارد!

ارادتمند، نازنین، بهاره، تینا

سینماپرس: کاهانی به عمد فیلم خود را طوری ساخته که دارای صحنه‌های ملتهب و حساسیت برانگیز باشد تا قطعا امکان اکران پیدا نکند!!‌ اقدامی که ظاهراً برای بهره‌برداری‌های شخصی در لوای این عدم حضور پروانه نمایش صورت گرفته است.

به تازگی یک جریان رسانه‌ای که ناگزیر همه توان خود را در فضای مجازی متمرکز کرده، در تکاپو افتاده تا به هر طریقی شده بارقه‌هایی از امید برای مجوز دار شدن فیلمی به محاق رفته پدید آورد. جریانی که در این راه از آثار دیگر هم مایه می‌گذارد تا به نوعی فیلم مذکور را در سطح آن‌ها قرار دهد تا مصداق لطیفه قدیمی«ما سه نفر را کجا می‌برید!» شود.

شانتاژ رسانه‌ای برای مجوز گرفتن فیلم غیر قابل نمایش

بانی فیلم در این زمینه نوشت: در خبرسازی اخیر این جریان آمده که به دلیل در پیش بودن ماه‌های پایانی عمر دولت یازدهم، گفته می‌شود(!) سه فیلم«ارادتمند، نازنین، بهاره،‌ تینا»، «خانه دختر»، و «خانه پدری» طی بازبینی توسط شورای عالی نظارت سازمان سینمایی، قرار است برای کسب پروانه نمایش، دوباره شانس خود را امتحان کنند. وجه بی پایه این خبرسازی اما در جایی نمود بارزی می‌یابد که در میان سه فیلم یاد شده، اولی که ساخته عبدالرضا کاهانی باشد، به دلیل مضامین خارج از عرف، به هیچ وجه امکان اکران ندارد. همانطور که حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی نیز چندی پیش کلیت این فیلم را غیرقابل نمایش توصیف و امکان اکران آن را به کل رد کرد.

شانتاژ رسانه‌ای برای مجوز گرفتن فیلم غیر قابل نمایش
 

این در حالی است که پیشتر برخی از مدیران پیشین سینمایی، با تماشای این فیلم امکان اکران آن را به شدت رد کرده بودند. حتی طبق شنیده‌ها کاهانی به عمد فیلم خود را طوری ساخته که با فضای کلی فیلمنامه متفاوت و دارای صحنه‌های ملتهب و حساسیت برانگیز باشد تا قطعا امکان اکران پیدا نکند!!‌ اقدامی که ظاهراً برای بهره‌برداری‌های شخصی در لوای این عدم حضور پروانه نمایش صورت گرفته است. از سوی دیگر قرار دادن نام فیلم کاهانی در کنار ساخته‌های کیانوش عیاری و شهرام شاه‌حسینی به عنوان آثاری که امکان نمایش آن‌ها همچنان و با اعمال برخی جرح و تعدیل‌ها وجود دارد نوعی بازی با افکار عمومی در جهت ایجاد شانس کاذب برای ممکن دانستن نمایش «ارادتمند، نازنین،‌ بهاره، تینا» محسوب می‌شود. چرا که قبلاً هم بارها از سوی مقامات سینمایی عنوان شده که دو فیلم «خانه دختر» و «خانه پدری» با انجام برخی تغییرات امکان نمایش عمومی خواهند داشت. هر چند سازندگان «خانه دختر» و «خانه پدری» هنوز زیر بار تغییرات نرفته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.