پنجشنبه ۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳

تفاوت فاحش قیمت بلیت پردیس‌های سینمایی در نقاط مختلف تهران/ بلیت سینما به چشم مردم گران می آید

افزایش قیمت بلیت

سینماپرس: روزهای سه‌شنبه که بلیت سینماها نیم‌بها است به ندرت صندلی خالی داریم و این یعنی همین کاهش قیمت بلیت برای مخاطبان اهمیت زیادی دارد، همین موضوع را می‌شد زمانی که بلیت سینما از ۴ به ۶ هزار تومان رسید دید، سینماهای منطقه با افت فروش قابل توجهی مواجه شده بودند

نگاهی به قیمت بلیت پردیس‌های تهران نشان می‌دهد نرخ نهایی بلیت هر پردیس بر اساس منطقه‌ای که در آن واقع شده، تعیین می‌شود. البته ابتدای سال اعلام شد قیمت شناور بلیت‌ها براساس روزهای هفته و دسته‌بندی سالن‌های سینمایی به مدرن، ممتاز و... تعیین شده، اما به نظر می‌رسد این کشش اقتصادی مناطق مختلف تهران است که در نهایت قیمت بلیت‌ها را مشخص می‌کند. مدیران دو پردیس کیان و تماشا در گفت‌وگو با ای‌سینما مسائل مختلفی را در این موضوع دخیل می‌دانند.


در حال حاضر بیشترین قیمت بلیت متعلق به پردیس‌هایی مثل آزادی، کوروش، چارسو، ملت و زندگی است که بلیت‌هایشان را با قیمت ۱۰ هزار تومان ارائه می‌کنند.
 بقیه پردیس‌ها مثل راگا، کیان، تماشا و پردیس رازی در روزهای عادی بلیت‌های ۶ هزار تومانی ارائه می‌کنند که قیمت بلیت دو روز آخر هفته‌شان ‌(پنج‌شنبه و جمعه) نیز با افزایش یک تا ۲ هزار تومانی مواجه است.

سه پردیس تماشا در یافت‌آباد، رازی در خیابان هلال احمر و راگا در شهرری که بلیت‌های ارزان‌تری نسبت به پردیس‌های مناطق دیگر ارائه می‌کنند، زیر نظر مؤسسه تصویر شهر وابسته به شهرداری اداره می‌شوند. برای اطلاع بیشتر با مسعود نجفی، مدیر پردیس تماشا تماس گرفتیم. نجفی در این‌باره می‌گوید: «قیمت بلیت‌ها در پردیس‌های زیر نظر موسسه تصویر شهر، بر اساس نظر این مؤسسه تعیین می‌شود. در واقع مجموع درآمد پردیس‌ها و هزینه‌های مختلف آنها از حقوق پرسنل گرفته تا هزینه‌های جاری از سوی تصویر شهر مدیریت می‌شود.»

به گفته نجفی بر اساس دسته‌بندی صورت گرفته شورای صنفی نمایش کف قیمت ۶ هزار و سقف قیمت ۸ هزار تومان را برای پردیس تماشا در نظر گرفته است، اما این پردیس بلیت‌ها را بر اساس کف قیمت یعنی ۶ هزار تومان ارائه می‌کند: «منطقه‌ای که پردیس‌ تماشا در آن واقع شده است بر این قیمت‌گذاری تأثیر بسیاری داشته است، اگر بخواهم واضح‌تر توضیح بدهم روزهای سه‌شنبه که بلیت سینماها نیم‌بها است به ندرت صندلی خالی داریم و این یعنی همین کاهش قیمت بلیت برای مخاطبان اهمیت زیادی دارد، همین موضوع را می‌شد زمانی که بلیت سینما از ۴ به ۶ هزار تومان رسید دید، سینماهای منطقه با افت فروش قابل توجهی مواجه شده بودند. به نظر می‌رسد نمی‌توان بی‌حساب قیمت بلیت سینما را در این مناطق افزایش داد.»

* جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.