چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶

بررسی مشکلات سینمای ایران/۶

سپاه منصور: ورود بی رویه و بدون ضابطه جوانان و عدم افزایش تولیدات سینما باعث بیکاری شدید پیشکسوتان شده است/ نیازمند بیمه بازنشستگی هستیم

فریده سپاه منصور

سینماپرس: فریده سپاه منصور بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در رابطه با مشکلات سینمای ایران گفت: مشکلات سینمای ایران آنقدر زیاد است که نمی توان تصوری برای آن قائل شد اما ورود بی رویه و بدون ضابطه جوانان و عدم افزایش تولیدات سینما که باعث بیکاری شدید پیشکسوتان شده است یکی از مهمترین مشکلات است و من بسیار متأسفم که مدیران سینمای کشور هیچ گونه تدبیر جدی برای رفع مشکلات و موانع که بر سر راه ما به وجود آمده و ما را مجبور به خانه نشینی کرده است ندارند.

بازیگر فیلم سینمایی «مهمان مامان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده قطعاً مخالف حضور جوانان در سینما و تلویزیون و عرصه هنر نیستم اما معتقدم که هرچیز باید به قاعده باشد و اینکه مدیران با شعار جوانگرایی درهای سینما را باز گذاشته اند و جوانان علاقمند به سینما را وارد این حوزه کرده اند اما جای کاری برای پیشکسوتان هنر باقی نمانده کاری بسیار غلط است که باید جلوی آن گرفته شود.

وی ادامه داد: امروزه بسیاری از هنرمندان هم نسل من با مشکلات زیادی روبرو هستند و بعضاً حتی از عهده تأمین معاش روزانه زندگی شان نیز بر نمی آیند و این وضعیت قطعاً شایسته افرادی نیست که عمر و جوانی شان را برای رشد و ارتقای هنر و فرهنگ این مرز و بوم صرف کرده اند.

بازیگر فیلم سینمایی «پدر آن دیگری» خاطرنشان کرد: ما امروزه نیازمند جدی بیمه بازنشستگی و بیمه از کارافتادگی هستیم؛ مدیران سینمای کشور تنها شعار می دهند و سال ها است با وعده عملی شدن تأسیس صندوق بیمه بیکاری ما را ساکت نگه داشته اند اما دیگر صبر ما لبریز شده چرا که متوجه شده ایم حرف های مدیران عملی نمی شود و تنها در حد شعار و حرف باقی مانده است و بیم و ترس از آینده زندگی مان لرزه بر اندام مان انداخته است.

سپاه منصور  در بخش دیگری از این گفتگو تأکید کرد: از سوی دیگر بی احترامی به پیشکسوتان عرصه هنر نیز روز به روز افزایش پیدا می کند به نحوی که متأسفانه بنده بارها شاهد آن بوده ام که برخی از فیلمسازان جوان برای بازی در یکی ۲ سکانس از فیلمشان از ما دعوت می کنند و این در حالی است که این نقش ها را هنرورها باید بازی کنند نه پیشکسوتانی که چندین دهه است در سینمای ایران حضور پررنگ و اساسی داشته اند.

وی افزود: البته اگر چنین پیشنهاداتی به ما می شود همگی به دلیل نابخردی مدیرانی است که این شرایط دشوار و رقت انگیز را برای ما به وجود آورده اند؛ متأسفانه در شرایط فعلی سینما و تلویزیون ایران جای کار درستی برای بازیگران پیشکسوت وجود ندارد چرا که فیلمنامه ای در رابطه با افراد میانسال و کهنسال نوشته نمی شود و من نمی دانم دلیل آن چیست؟

بازیگر فیلم سینمایی «کتاب قانون» در خاتمه این گفتگو با بیان اینکه متأسفانه برخی آثار تولید شده در این در سینما و تلویزیون طی سال های اخیر رسماً این ۲ مدیوم را به نمایشگاه و جایگاهی برای جولان بازیگرانی کرده اند که می خواهند آرایش ها و لباس های آنچنانی شان را به رخ مخاطبان بکشند اظهار داشت: این روندی بسیار غلط است که می بایست هرچه سریعتر آن را اصلاح کرد. من امیدوارم با سیاست گذاری مناسب و مدیریت صحیح بتوانیم سینما و تلویزیون کشور را به سمتی هدایت کنیم که آثار شاخص و قابل تأمل در آن ساخته شود و هنرمندان راستین بتوانند حضوری جدی در آن داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظرات

  • محمد جواد زاهدی ۱۳۹۵/۱۱/۲۷ - ۱۵:۲۶
    0 0
    با سلام علیکم و رحمت الله حضور محترم بازیگر خیلی ممنون جالب سریال پخش کنید انشالله امیدوار موفقیت صبحت می کنیم حضرت عالی از آشنا خوشبختنم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.