یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷

بررسی تصمیمات لحظه ای مدیریت سینما/۱

آزادی خواه: اقدامات اخیر نباید در سازمان سینمایی ترویج شود/ کمیسیون فرهنگی مجلس از هم اکنون اشکالات و ایرادات جشنواره فیلم فجر را رصد می کند

حجت الاسلام والمسلمین احد آزادی خواه

سینماپرس: حجت الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پی اعلام خبری مبنی بر بازگشت فیلم کوتاه به جشنواره فیلم فجر بعد از ۷ سال که با اعمال نظر مستقیم حجت الله ایوبی صورت گرفته گفت: اقدامات اخیر که تنها از برخی از آن ها نام برده شد نباید در سازمان سینمایی ترویج شود.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: جشنواره فیلم فجر یکی از مهمترین جشنواره های فرهنگی در سطح کشور است و مدیران سینمایی باید بدانند کمیسیون فرهنگی مجلس از هم اکنون اشکالات و ایرادات جشنواره فیلم فجر را رصد می کند.

آزادی خواه ادامه داد: این جشنواره طبیعتاً برای ما بسیار مهم است و در حوزه نمره گذاری نظارت کمیسیون بر عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سرفصل بسیار مهمی محسوب می شود. کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نسبت به نوع مدیریت در جشنواره بر عملکرد وزیر ارشاد و آقای ایوبی معدل گذاری خواهد کرد. ما اشکالات و ایرادات را از هم اکنون خواهیم دید اما انتظار داریم با تدبیر جدی همه مدیران فرهنگی و سینمایی، ایشان مراقب حواشی باشند تا با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد برنامه های فرهنگی و هنری مهمی مثل جشنواره فیلم فجر به سمت سوی حواشی نرود و همه مردم بتوانند از آن بهره مند شده و لذت ببرند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفتگو خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این دوره تاکنون ۲ مرتبه از آقای ایوبی به عنوان رئیس سازمان سینمایی و معاونان ایشان در نهادهای زیرمجموعه شان مانند بنیاد سینمایی فارابی و... دعوت کرده تا در مجلس حضور پیدا کنند و آن ها هم در صحن کمیسیون فرهنگی حاضر شده اند و گزارش هایی داده اند و در مقابل نیز اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس نیز اشکالات و ایرادات سینمای کشور را بیان کرده و از انتظارات خود برای بهبود سینمای کشور با مدیران سخن گفته اند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: ما قصد داریم تعامل خوبی با سازمان سینمایی داشته باشیم و انتظار است که با توجه جدی مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این هماهنگی ها تقویت پیدا کند؛ به همین دلیل اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بودند که باید در حوزه شورای صدور پروانه ساخت و پروانه نمایش عضوی از ما حضور داشته باشد تا هماهنگی های بیشتری قبل از پیش آمدن حواشی برای تولید و اکران آثار سینمایی میان مجلس و سازمان سینمایی ایجاد گردد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.