شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱

بررسی تصمیمات لحظه ای مدیریت سینما/۳

پیشنهاد دبیر پیشین جشنواره فیلم کوتاه به دست اندرکاران جشنواره فیلم فجر/ میرزاخانی: از حضور اهالی سینما برای داوری آثار بهره مند شوید

هاشم میرزاخانی در نشست خبری نخستین جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی

سینماپرس: هاشم میرزاخانی مدیرعامل پیشین انجمن سینمای جوانان ایران گفت: بهتر است مسئولان برگزار کننده جشنواره فیلم فجر از حضور اهالی سینما برای داوری آثار بهره مند شوند چرا که نحوه داوری آثار کوتاه در جشنواره فیلم فجر به این صورت مشکل دارد و صنف انجمن فیلم کوتاه خانه سینما نباید نسبت به داوری آثار اقدام کند و همچنین باید عنوان کنم که از بازگشت سیمرغ فیلم کوتاه خوشحالم.

قائم مقام اسبق جشنواره فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مجموعه برگزیدگان فیلم های کوتاه جشن خانه سینما و جشنواره فیلم کوتاه تهران نهایتاً حدود ۳۰ -۴۰ فیلم است و به سهل ترین شکل ممکن می توان یک هیأت داوری برای بازبینی این آثار در نظر گرفت تا آن ها بر اساس دیدگاه های تخصصی و کارشناسی شده شان بهترین فیلم را برای دریافت سیمرغ بلورین انتخاب کنند.

وی ادامه داد: روندی که ما پیش از این در انجمن سینمای جوانان ایران داشتیم به این گونه بود که از حرفه های مختلف سینمایی اعم از کارگردان، فیلمبردار، فیلمنامه نویس، تدوین گر، انیمیشن ساز، مستندساز و... دعوت می کردیم تا داوری آثار را بر عهده بگیرند؛ چرا که قطعاً برای انتخاب یک اثر به عنوان بهترین فیلم باید از تمامی منظرها آن را مورد ارزیابی قرار داد.

میرزاخانی خاطرنشان کرد: اگر صرفاً قرار است یک فیلم در جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین دریافت کند و به همین دلیل این بخش به جشنواره اضافه شده که پیش از این فیلم ها در جشن خانه سینما و جشنواره فیلم کوتاه تندیس های شان را دریافت کرده اند از این رو بهتر است روندی معقول برای داوری آثار در نظر گرفته شود تا به حق هیچ فیلمی اجحاف نشده و بهترین فیلم بتواند از مهمترین رویداد سینمایی کشور سیمرغ بلورین دریافت کند.

این کارشناس فرهنگی با تأکید بر اینکه درخور جشنواره مهمی مانند فیلم فجر نیست که این چنین با فیلم های کوتاه برخورد نماید اظهار داشت: مدیران سینمای کشور و دست اندرکاران برگزاری جشنواره حال که این بخش را مجدداً به جشنواره اضافه کرده اند باید با برنامه ریزی صحیح درصدد باشند تا حق به حقدار برسد.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: من شخصاً خوشحالم که بخش فیلم کوتاه به جشنواره فیلم فجر به عنوان «مادر جشنواره های فیلم در سینمای ایران» بازگشته است چرا که معتقدم جشنواره فیلم فجر جشنواره ای برای تمامی اصناف سینمایی کشور است و همگی فعالان سینما در هر صنف و رشته و حرفه ای باید فرصت حضور و دیده شدن در این جشنواره را داشته باشند و حتی زمانی که قرار بود این بخش از جشنواره فجر حذف شود من با آن مخالفت جدی داشتم و بعد از حذف هم همیشه خواهان بازگشت سیمرغ بلورین فیلم کوتاه به جشنواره فیلم فجر بودم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.