شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰

مشکلات سینمای ایران چیست؟/۱۰

معتضدی: بی برنامگی و تصمیم گیری های خلق الساعه بزرگترین مشکل سینمای کشور است

نگین معتضدی

سینماپرس: نگین معتضدی بازیگر سینما و تلویزیون در رابطه با مهمترین مشکلات امروز سینمای ایران گفت: بی برنامگی و تصمیم گیری های خلق الساعه بزرگترین مشکل سینمای کشور است به نحوی که ما نه در مبحث ساخت آثار سینمایی و نه حتی در مبحث برگزاری جشنواره ها نتوانسته ایم به یک ساختار اصولی و قدرتمند برسیم.

بازیگر فیلم سینمایی «ساعت ۵ عصر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینما یکی از کلیدی ترین و پرطرفدارترین رسانه ها در دنیا است و تمامی کشورها به سینمای شان توجه بسیاری دارند و برنامه ریزی های درازمدتی برای آن در نظر می گیرند تا بتوانند از قبل آن به اهداف مهم خود دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: اما متأسفانه ما در سینمای ایران فاقد هرگونه نظم و ترتیبی هستیم و همین باعث شده تا تمامی سینماگران در بلاتکلیفی به سر ببرند چرا که امکان دارد یک مدیر سینمایی یک شبه مبادرت به تصمیم گیری های لحظه ای کند که این تصمیم گیری باعث شود تا آن ها برای استمرار حضورشان در سینما با مشکلاتی مواجه شوند.

معتضدی خاطرنشان کرد: من بسیار متأسفم از اینکه حتی ما در برگزاری بزرگترین و مهمترین رویداد سینمایی کشورمان هم دچار آسیب و اختلاف هستیم و همه ساله در آستانه برگزاری جشنواره شاهد تصمیم گیری های سلیقه ای هستیم که کارشناسی شده نیستند و همین باعث می شود ما در خوش بینانه ترین حالت در حال درجا زدن باشیم یا اینکه مرتباً رو به عقب برویم!

بازیگر فیلم سینمایی «شیرین قناری بود» در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه باندبازی یکی دیگر از مشکلات رایج امروز سینمای کشور است اظهار داشت: خوشبختانه من هیچ گاه خودم را درگیر این باندبازی ها و رفاقت بازی ها نکردم و از این رو چنین مشکلاتی برایم پیش نیامده است و معتقدم اگر یک هنرمند در هر رشته هنری سالم زندگی کند قطعاً شرایط کار و حضور برایش فراهم خواهد بود.

وی در خاتمه افزود: قطعاً همه اهالی سینما مایلند تا سینمای ایران به رشد و تعالی برسد و هیچ یک از ما بدخواه سینمای ایران نیستیم و امیدوارم که مسئولان و مدیران سینمایی هم به این نکته مهم توجه داشته باشند و کاری کنند تا با اتحاد و همدلی سینمای ایران به جایی که شایسته اش است دست یابد.

اخبار مرتبط

نظرات

  • ۱۳۹۵/۱۱/۲۳ - ۲۳:۰۳
    1 0
    خيلى خوبه كه ايشون عضو هيچ باندى نيستن، خدا سايه آقاى مديرى رو بر سر دوستان حفظ كنه

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.