چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵

ولنگاری فرهنگی از وزارت ارشاد تا صدا و سیما!

کیهان: پس از آنکه انتشار یک مصاحبه تصویری غیراخلاقی در فضای مجازی واکنش اقشار مختلف مردم را برانگیخت پیگیری‌های خبرنگار کیهان نشان می‌دهد تاکنون هیچ واکنشی از طرف نهادهای مسئول مانند وزارت ارشاد و صدا و سیما نسبت به این محتوای مبتذل نشان داده نشده است.

این ویدیو توسط یک مجله تصویری اینترنتی تولید و منتشر شده است که بخشی از سهام آن در اختیار یکی از مجریان سابق صدا و سیماست که اخیرا نیز پس از یک دوره ممنوع‌التصویری به آنتن رسانه ملی بازگشته است. این مجری پیش‌تر مسئولیت هفته‌نامه‌ای را برعهده داشت که در آن ضمن پرداختن به موضوعات بی‌مایه و سخیف، سبک زندگی غربی را ترویج می‌کرد؛ این درست همان مسیری است که مجله تصویری اینترنتی مذکور نیز در قالب انتشار برنامه‌های ویدیویی مختلف ادامه می‌دهد. پیگیری‌های به عمل آمده نشان می‌دهد متاسفانه تاکنون وزارت ارشاد و صدا و سیما به عنوان نهادهای مسئول در حوزه محتوای فضای مجازی هیچ تذکری به مسببان انتشار این ویدیوی هنجارشکن که ملت متدین ایران را آزرده کرده، نداده‌اند. حال این سوال مطرح می‌شود که اگر نهادهای مسئول هیچ نظارتی در این عرصه ندارند با چه توجیهی مجوز فعالیت این مجله‌های تصویری اینترنتی داده می‌شود؟
گفتنی است پیش از این یکی دیگر از مجریان رسانه ملی در یک برنامه زنده، رنگ پوست مهمان آفریقایی‌تبار برنامه را سوژه شوخی خود قرار داده بود. علاوه بر این رسانه ملی علی‌رغم انتقادهای گسترده، سریالی به کارگردانی سامان مقدم را به روی آنتن فرستاد که بدون کوچکترین نوآوری در فرم و محتوا تنها بازتولید سریال قبلی این کارگردان است. کارگردانی که با ساخت فیلم سینمایی توقیفی «صد سال به این سال‌ها» ضمن تحقیر انقلاب اسلامی مردم ایران، تلاش خود را برای القای یأس و ناامیدی نسبت به انقلاب در ذهن مخاطبان به کار بسته بود. همچنین برخی اخبار حاکی از آن است که رسانه ملی قصد همکاری با کیانوش عیاری کارگردان فیلم توقیفی «خانه پدری» را دارد. کارگردانی که در جشنواره سال گذشته فجر پس از ساخت فیلم «کاناپه» گفت: «هیچ فیلمی نمی‌سازم که خانم‌ها در آن روسری به سر داشته باشند!» و در فیلم‌ قبلی خود نیز احکام اسلامی را مورد حمله قرار داده بود. متاسفانه به مسئولین وزارت ارشاد با توجه به سوءسابقه چند سال اخیر تقریبا هیچ امیدی نیست اما باید از مسئولان محترم و متعهد صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران سوال کرد. حضور چنین افرادی که هیچ التزام و تعهدی به اصول و قوانین جمهوری اسلامی ایران ندارند در رسانه ملی که باید به مثابه دانشگاهی برای تمام مردم ایران باشد، چقدر منطقی و توجیه‌پذیر است؟ آیا این اقدامات مصداق ترویج سبک زندگی اسلامی و حمایت و تقویت جریان‌های ارزشی و مومن در حوزه
فرهنگ است؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.