دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸

منتقد سینمای هند: «نگار» هالیوودی است!

فیلم سینمایی نگار

تسنیم: «لیلمورن حر» منتقد سینمایی اهل شهر کلکته معتقد است؛ فلیم «نگار» شبیه به فیلمهای هالیوودی ساخته شده است و او این سینما را دوست ندارد. او می‌گوید: نگار فیلمی احساسی است و اتفاقات داخل فیلم بر اساس احساسات رخ می‌دهد. من فیلم‌های واقع‌گرا را دوست دارم.

«لیلمورن حر» منتقد سینمایی اهل شهر کلکته هند در مورد فیلم «نگار» تصریح کرد: تاکنون فیلم «نگار» اثر رامبد جوان را دیده‌ام. به نظر من این فیلم به یک تریلر شبیه است. من از این فیلم خوشم‌آمد اما این فیلم شبیه سینمایی که از ایران می‌شناسم نیست. من سبک فیلمهای عباس کیارستمی، داریوش مهرجویی و... را دوست دارم. نگار فیلمی احساسی است و اتفاقات داخل فیلم بر اساس احساسات رخ می‌دهد. من فیلم‌های واقع‌گرا را دوست دارم و اتفاقات ناگهانی داخل فیلم را دوست ندارم.


وی در مورد رامبد جوان کارگردان نگار گفت: او تکنیک خوبی دارد و دکوپاژ فیلم جذاب است اما به لحاظ موضوع دوستش ندارم؛ ببخشید. چرا که واقعی نیست و شبیه فیلم‌های هالیوودی است. من فیلمهای هالیوودی شبیه به نگار را نیز نمی‌پسندم. البته فیلمهای وودی آلن و تارانتینو را دوست دارم.

 منتقد سینمای هند تصریح کرد:جشنواره فیلم فجر یکی از جشنواره‌های خوب جهانی در فرم کوچک است. من این جشنواره را دوست دارم و چهار سال است که برای این جشنواره به ایران می‌آیم. برخی از فیلمها را  از این جشنواره می‌گیریم و برای نمایش دادن به جشنواره فیلم کلکته می‌بریم. درواقع من آمده‌ام تا در درجه اول  فیلمهای ایرانی را تماشا کنم و در این سفر قصد دیدن و بررسی فیلمهای ایرانی را دارم. من فیلمهایی نظیر آگوست رو هم دیده‌ام که دوست داشتم؛  که دو داستان را در سوریه و عراق دنبال می‌کرد.

او در مورد تفاوت‌های سینمای هند می‌گوید: تفاوت و شباهت سینمای ایران و هند را می‌توان  در دو بخش سینمای تجاری بالیوود فقط تجاری هستند ولی سینمای واقع‌گرای هند بسیار متفاوت از سینمای تجاری آن است و بسیار شبیه سینمای ایران است. درواقع سینما در هند در اوج تفاوت در برخی فیلم‌ها، بسیار شبیه سینمای ایران در برخی دیگر از فیلم‌ها است. البته من سینمای بالیوودی را دوست ندارم و علاقه‌ من سینمای واقع‌گرا و سینمای اجتماعی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.