شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳

واکنش عجولانه و انتخاباتی سازمان سینمایی و وزارت ارشاد به جای خانه سینما!

خانه سینما-سازمان سینمایی

سینماپرس: سازمان سینمایی در حالی از عدم حمایت شهرداری تهران از خانه سینما با صدور بیانیه ای خبر داده است که پیش تر از این رضا میرکریمی مدیرعامل وقت خانه سینما از کمک یک میلیاردی شهرداری تهران برای مرمت ساختمان خانه سینما خبر داده بود.

روز گذشته در مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری که از رسانه ملی پخش شد شهردار تهران در واکنش به استفاده ابزاری مسئولین دولت یازدهم برای جمع کردن رای گفت: اگر اینجا به طور ابزاری از یک شخصیت در حوزه موسیقی نام می‌بریم، این خوب نیست، ما بگوییم برای موسیقی چه کردیم، در شهر تهران به همه مجموعه خانه موسیقی ده‌ها میلیارد کمک شد، امروز آثار اقتصاد سینما در شهر تهران «کشوری» بوده است و در شهرداری این اتفاق افتاد، برای تئاتر نیز همین‌طور، ده‌ها سالن تئاتر در شهر تهران، چندین هزار صندلی سینما اضافه شد، ۱۲ سال است توفیق خدمت به خانه هنرمندان، خانه سینما و خانه تئاتر و خانه موسیقی را  داشته‌ایم، شعار ندهیم بگوییم برای ما مهم هستند، ولی کاری برای آنان انجام ندهیم.

این اظهارنظر کاندیدای ریاست جمهوری با واکنش غیرمنتظره و فوری وزارت ارشاد و سازمان سینمایی همراه شد که سخنان محمدباقر قالیباف را کذب دانستند و کمک شهرداری به این صنوف را به صورت کامل رد کردند.

اما این واکنش سازمان سینمایی در حالی رخ داد که چند ماه پیش از این رضا میرکریمی مدیرعامل وقت خانه سینما از کمک یک میلیاردی شهرداری تهران برای مرمت ساختمان خانه سینما خبر داده بود.

مدیرعامل وقت خانه سینما در خصوص انجام امور رفاهی خانه سینما و افزایش بودجه این نهاد صنفی گفت:

بودجه‌مان با حمایت‌های آقای ایوبی افزایش پیدا کرد، همه بدهی‌های قبلی‌مان که بالغ بر سیصد میلیون تومان بود را تسویه کردیم، همه شاخص‌هایی که خانه سینما به اعضا و اصناف کمک می‌کند، کمک به فعالیتهای صنوف، وام‌های اضطراری به اعضا نیازمند، بودجه‌های عمرانی و... همه از ۱۵۰درصد تا ۵۰۰ درصد افزایش پیدا کرد و حدود یک میلیارد هزینه عمرانی برای بازسازی خانه سینما داشتیم که شامل بازسازی، تجهیز اداری و طراحی و نصب سیستم مدرن سرمایش و گرمایش می‌شود، هرچند باز هم بعضی با شیطنت و عوام فریبی انتقاد می‌کردند که چرا این پول‌ها را صرف معیشت افراد نمی‌کنید!؟ در حالی که نمی‌توان بودجه عمرانی را صرف کار دیگری کرد چون تحت عنوان مرمت از شهرداری گرفته شده بود و نمی‌توانیم آن را جای دیگری خرج کنیم. ضمن اینکه وقتی صنوف ما اتاق و فضای مناسبی ندارند، نمی‌توانند از حقوق صنفی‌شان دفاع کنند. در پاسخ اینها باید بگویم خانه سینما در طول سال گذشته بیش از هر زمان دیگری در کنار اعضا خود بود. اختصاص وامهای قرض الحسنه و کمک بلاعوض به سینماگران نیازمند که تا این لحظه از اعلام رقمش در رسانه‌ها اجتناب داشتم، بالغ بر۵۰۰ میلیون تومان بود که نسبت به سال قبل بیش از پنج برابر افزایش داشته است.

نظرات

  • ۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۱۸:۴۸
    0 0
    خانه سینما گوشت قربانی است اینجا

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.