سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱

بی توجهی به رویدادهای انقلاب و دفاع مقدس در سینما/۴

علیمردانی: کمبود فیلمنامه خوب و عدم پشتیبانی سازمان سینمایی و نهادهای ذیربط به سینمای دفاع مقدس آسیب وارد ساخته است

حسن علیمردانی

سینماپرس: حسن علیمردانی تهیه کننده سینما در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر با انتقاد از بی توجهی مدیران فرهنگی و سینمایی به وقایع و رویدادهای انقلاب و دفاع مقدس در سینما گفت: کمبود فیلمنامه خوب و عدم پشتیبانی از طرف سازمان سینمایی و نهادهای ذیربط به سینمای دفاع مقدس آسیب وارد ساخته است و این سینما از فقدان این ۲ مورد اساسی در رنج است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «نفوذی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: قطعاً اگر فیلمنامه ای جذاب، سینمایی، باورپذیر و سرشار از رویدادهای دراماتیک در رابطه با یکی از رویدادها و وقایع دفاع مقدس نوشته شود هیچ شخص و نهادی نمی تواند با ساخت آن به طور جدی مخالفت کند؛ حداقل سازمان سینمایی و وزارت ارشاد موظف می شود تا پروانه ساخت را برای آن فیلمنامه صادر کند و اینکه آن فیلم می تواند به مرحله ساخت برسد یا خیر جزو موارد بعدی است.

وی ادامه داد: بنده معتقدم ساخت فیلم های کم مایه، غیرقابل باور، خسته کننده و کلیشه ای طی تمامی این سال ها به اعتبار سینمای انقلاب و دفاع مقدس آسیب وارد کرده و بخشی از اهمیت آن را به طور جد کاسته است.

علیمردانی سپس با بیان اینکه نبود پشتیبانی از طرف سازمان سینمایی و سایر نهادهای ذیربط و بی توجهی آن ها به سینمای دفاع مقدس یکی دیگر از مشکلات سینماگران دغدغه مند این حوزه است اظهار داشت: زمانی که پشتیبانی درستی از سینمای دفاع مقدس وجود ندارد و مسئولان نسبت به آن بی توجه هستند فیلمنامه خوب هم نمی تواند به ثمر بنشیند. بنده معتقدم یک مسئول باید از تأثیر فیلم بر روح و روان افراد مطلع باشد و آن را جدی بداند و آن زمان است که هزینه در مقابل یک ابزار موثر و تعیین کننده وظیفه به حساب می آید و انتظار بازگشت مالی از آن نمی رود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «دربست» در خاتمه این گفتگو افزود: ای کاش این گونه تفکرات در مسئولان فرهنگی و سینمایی کشور روز به روز زیادتر شود. آنگاه می توان انتظار داشت که آثار سینمای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی با تولید انبوه، جریانی پویا و جذاب فرهنگی ایجاد خواهد کرد و قطعاً همه مردم از هر قشر و طبقه ای به خصوص نسل جوان می توانند از موهبات و برکات آن بهره مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.