سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳

شورایی برای مجوزدار کردن تئاترهای بی‌مجوز

تئاتر شهر

جوان: بعد از آنکه معاونت سینمایی وزارت ارشاد شورایی را برای تعیین تکلیف فیلم‌های توقیفی راه‌اندازی کرد، این بار قرار است شورای مشابهی در تئاتر تشکیل شود؛ شورایی که می‌خواهد مشکلات تئاترهایی را که به نحوی مجوز اجرای‌شان با مشکل روبه‌رو است، حل و کمک کند تا اجرا داشته باشند.

بعد از آنکه دفتر موسیقی وزارت ارشاد با اجرای یک خواننده زیرزمینی در تئاتر «لامبورگینی» مخالفت کرد، معاون هنری ارشاد، پیشنهاد راه‌اندازی شورایی را برای رفع چنین مشکلاتی ارائه کرد.

علی مرادخانی دیروز در جمع خبرنگاران گفت: معمولاً بخشی از کارها را حوزه تئاتر و بخشی دیگر را حوزه موسیقی مجوز می‌دهد. شاید به این نتیجه برسیم که شورایی مشترک داشته باشیم تا این شورا با تسلط بر هر دو فضا بتواند مجوزهای لازم را در این زمینه صادر کند. مرادخانی ادامه داد: به این نکته توجه کنید که مجوز، اصل موضوع است یا محتواست که مهم است. گاهی هنرمندی می‌خواهد پرفورمنسی را اجرا کند که نمادهای مختلفی دارد. ما به این نمادها وارد نمی‌شویم. ما باید در بخش نظارت پالایش درستی داشته باشیم.

معاون هنری وزیر ارشاد تأکید کرد: برای اینکه بتوانیم این موضوع را اداره کنیم، شاید همین ایجاد شورای مشترک بهترین کار است. الان در کنسرت‌ها و هنگام اجرای موسیقی، هنرمند نقاش یا خوشنویس در کنار صحنه براساس آن اجرا، اثری را ایجاد می‌کند. پس پیوند میان هنرها بسیار است. بنابراین ما باید خود را به‌روز کنیم.

تجربه راه‌اندازی شورایی برای تعیین تکلیف فیلم‌های توقیفی باعث رفع توقیف برخی از فیلم‌هایی شد که سال‌ها به دلایل مختلفی در توقیف بوده‌اند، پیشنهاد راه‌اندازی شورایی مشابه در تئاتر هم می‌تواند جاده‌صاف‌کن رفع توقیف آثار نمایشی باشد که مجوز اجرای آنها دچار مشکل شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.